2017 Trendlerinin SEO Çalışmalarına Etkisi

Arama motoru optimizasyonu yıldırım hızıyla gelişiyor. 2016 yılı biterken, önümüzdeki yılın dijital pazarlama manzarasını incelemenin zamanı geldi.

Son 10 ay içinde SEO’da çok sayıda gelişme oldu. 2016’daki önemli eğilimlerden birçoğu 2017 yılında da devam edecek ve büyüyecek. Google’ın algoritma güncellemeleri işletme sahiplerini sürekli ayakta tuttuğundan, 2017’de  başka trendlerin şekillenmesi bekleniyor.

Kullanıcıya Göre Optimizasyon

Anahtar kelimeler hala önemli olmakla birlikte, basit kelimeleri yazılırsa basit sonuçlar elde edersiniz. Günümüzde tüketiciler tam olarak ne aradıklarını biliyorlar ve arama motorları kullanıcı niyetini tanımlamada çok daha iyi hale geliyor. Bu nedenle, kullanıcılar şimdi arama motorlarında, sonuçların daha etkili bir şekilde sunulması için veri toplayan tam sorgular veya cümleler giriyor.

2017’de markalar, dijital içeriğini spesifik anahtar kelimeler yerine niyet üzerine optimize etmeye değer katmalıdır. SEO stratejiniz için şunlar kritik olacaktır:

Araştırın: Kullanıcılar aradığında onları sayfanıza getiriyorlar mı? İçeriğinizin hangi soruları cevaplamalarını istersiniz?

Optimize edin: Araştırma verilerinizi topladıktan ve çalışması gereken alanları bulduktan sonra derecelendirmeleri artırmak için gereken değişiklikleri yapın. Araştırmanızı temel alarak, içeriği okuyucunun deneyimini yansıtacak şekilde değiştirerek tüketicinin hikayesini anlatın.

Analiz Edin: Neyin çalıştığını ve neyin işe yaramadığını görmek için analitiklerle devam edin, buna göre güncelleştirebilirsiniz.

Hepimiz yanıtlar için Google’a dönüyoruz. Sorgularımıza yanıt olarak, Google gerekli bilgileri doğrudan diğer yararlı web siteleri, videolar, film veya etkinlik bilgileri, incelemeler veya belirli tarihlerle birlikte arama sonuçlarında doğrudan gösterecektir.
Yapılandırılmış veri işaretleme), web sitesi sahiplerinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) bu gelişmiş listeleri elde etmesine yardımcı olabilir. Bu işaretleme, arama motorlarının web sitesi içeriğini anlamalarına yardımcı olmakta ve bu bilgileri kullanıcılara yardımcı olacak bir şekilde görüntülemelerine izin vermektedir.

Örneğin, diyelim ki et dilimi pişirme talimatlarını Google’dan isteyin. SERP, zengin yorumları (“doğrudan yanıt” veya “özellikli içerik” olarak da bilinir) ve ardından tarifler, değerlendirme, pişirme süresi ve kalori bilgileri gibi zengin içerikleri içeren arama listeleri içeriyor.

Arama sonuçlarında görünen zengin cevapların hacmi 2014’ten 2016’ya neredeyse iki katına çıktı. Bu eğilim devam ederse, önümüzdeki yıllarda daha da büyük bir sayı bulacağımız ihtimali yüksek.

Web sitenize yapılandırılmış veri işaretleme ekleme, gelişmiş bir SERP listesine sahip olma, zengin bir cevapla gösterilme şansınızı artırabilir veya (markalı aramalar durumunda) bir bilgi paneline sahip olabilirsiniz.

Kullanıcılar böyle faydalı bilgilere hızlı bir şekilde erişmeyi sever, bu nedenle kendinize bir iyilik yapın ve henüz yapmadıysanız web siteniz için 2017’de şema işaretlemeyi uygulamayı düşünün

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: