2018 SEO Analizi ve Raporlama yapabileceğiniz 10 Araç

Analiz ve raporlama araçları, SEO kampanyalarının önemli parçalarındandır. Müşterilerinize sunduğunuz hizmetin ne derece etkili olduğuna dair raporlama ve müşterilerinizle birlikte hareket ederken kampanyanızı iyileştirme çalışmalarınızı analiz araçları yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz.

Ancak, SEO raporlama alanı mayın tarlası olarak kabul edilebilir. Birbirinden farklı araçlar, verilerin anlaşılır olmaması ve dolayısıyla müşterileriniz açısından sunduğunuz verileri anlaşılamaması durumları, karşılaşabileceğiniz muhtemel sorunlar arasındadır. Bu noktada doğru araçlar vasıtası ile en uygun raporları hazırlamak büyük önem arz etmektedir.

SEO analiz ve raporlama çalışmalarının ilk noktası, trafik verileri ve dönüşümleri bakımından yeterli olması nedeniyle Google Analytics olmalıdır. Ancak bu, son durağınızın da burası olacağı anlamına gelmemektedir.

Analiz ve raporlama aracı araştırması yaparken, odak noktanızın sadece sıralamaların olmaması gerektiğini hatırlatmakta fayda var. Tabii ki, hepimiz sıralamada iyi yerlere gelmek isteriz ancak SEO uzmanları tarafından tercih edilen analiz ve raporlama araçları sundukları daha detaylı ve kapsamlı bilgiler ile dikkat çekmektedir. Bu sayede, sürdürmekte oldukları kampanyaların başarılı olma ihtimali bir hayli artmaktadır.

Bu yazımızda, SEO analiz ve raporlama için kullanabileceğiniz 10 ücretli ve ücretsiz aracı sizler için derledik. Ayrıca pazarlama alanına dair detaylı bilgilere de bu yazımızda ulaşabileceksiniz. Yalnızca SEO üzerinde durulmasının sınırlayıcı olacağından, konuyu geniş bir yelpazede ele almanın daha yararlı olacağı fikrindeyiz.

Ücretsiz Araçlar

Arama Konsolu

Arama konsolu, Google tarafından sunulan önemli araçlardan bir tanesidir. Bu araç kullanılarak siteyle alakalı problemleri, tarama hatalarını, yapısal verileri, HTML geliştirmelerini ve güvelik sorunlarını belirleyebilir ve müdahale edebilirsiniz.

Bütün bunların yanı sıra belirli bir sitenin arama istatistiklerini incelemek için de oldukça kullanışlıdır. Bir siteyi bulurken kullanılan en popüler arama terimlerini görüntülemek ve tıklama bilgilerine erişebilmek için bu aracı kullanabilirsiniz. Geneli itibariyle kesinlikle kullanılması gereken araçlardan olan Arama Konsolu, her ne kadar ücretsiz ve yararlı bir araç olsa da sunduğu bilgilerin yeteri kadar kapsamlı olmadığından tek başına yeterli olmayacaktır.

SEO Analyzer

SEO Analiz Aracı, Neil Patel tarafından tasarlanmış olup, bir sitenin genel SEO performansına hızlı bir şekilde ulaşabilmek için oldukça kullanışlı bir araçtır. Ücretsiz SEO araçlarından elde edebileceğiniz tüm verileri sunan bu araç, Backlinkler ve anahtar kelimeler başta olmak üzere çeşitli analizlere de etkili bir şekilde ulaşabilmenizi sağlar.

SEO Analiz aracı ile bir siteyi analiz ettiğiniz zaman size; düşük, orta ve yüksek öncelikli olmak üzere kategorilere ayrılmış biçimde öneriler sunar. Bu öneriler genel hatlarıyla sunuluyor olsa bile ücretsiz bir araçtan beklenenleri fazlasıyla karşılayabilmektedir.

Seoptimer

Birçok yönüyle bir üstteki araçla benzerlik gösteren Seoptimer, oldukça basit ve anlaşılabilir şekilde web sitenizi inceleyebilme imkânını sizlere sunmaktadır. Bu araç, kullanıcıların herhangi bir sorun alanını belirlemelerine yardımcı olmak için beş kategoriye ayrılmıştır. Bunlar; SEO, kullanılabilirlik, performans, sosyal ve güvenlik olarak sıralanabilir. Sitenizi bu konularla alakalı olarak analiz etmek istiyorsanız bu araç, sizin için deyimi yerindeyse biçilmiş kaftan olabilir.

Seoptimer, diğer ücretsiz araçlarda olduğu gibi incelemek istediğiniz sitenin bütün önemli analizlerini hızlı bir şekilde sizlere sunmaktadır. Bütün bu veriler, kullanıcı dostu bir şekilde size sunulur ve sitenizin bütün sorunlarını bir arada görebilmenizi sağlar.

Ücretli Araçlar

Woorank

Woorank’ın ücretsiz bir sürümü olsa da ücretli sürümüne kıyasla daha az ve sınırlı sayıda sonuç sunmaktadır. Ücretli sürümü, web sitenizi kapsamlı bir şekilde analiz ederek site için yapabileceğiniz iyileştirmeler konusunda size bazı öneriler sunar.

Woorank’ı diğer basit web sitesi denetleyici araçlarından ayıran en önemli husus, trafiği ve dönüşümleri arttırmak için sizlere çok özel ipuçları sağlamasıdır. Dönüşüm oranlarının fazla olması, SEO kampanyanızın başarılı olabilmesi için büyük önem arz etmektedir.

Bu araç, kullanıcılarına bir takım hedefler belirleme ve raporları buna göre inceleyebilme imkânı sunmaktadır. Ortada belli başlı hedeflerin bulunması, her zaman daha verimli sonuçlar alabilmenizi sağlayacaktır. Müşteriler, genellikle SEO verileri ve bu verilerin alt dallarına özgü terimlerin tümüne karşı kendilerini yabancı hissedebilirler ancak elde edilen sonuçların en anlaşılır ve somut şekilde aktarabilme yetisine sahip olmanız gerektiğini unutmamalısınız.

SEMRush

SEMRush, farklı alanlarda kullanılabilen ve çok sayıda hizmet sağlayan SEO araçlarından biridir. Raporlama açısından kullanan kullanıcılar, konum izleme özelliği veya tek sayfa SEO denetleyicisine kadar kapsamlı analizlere ulaşabilir. SEMRush, sunduğu detaylı ve kapsamlı önerileri sayesinde sitenizde yapılması gereken geliştirmelere anında müdahale etmenize yardımcı olmaktadır.

Bütün bunların yanı sıra, raporlama araçlarında sürükle-bırak yöntemiyle kolay ve hızlı şekilde raporlar oluşturmanıza olanak sağlamaktadır. Dolayısıyla sizin zamandan tasarruf etmenizi sağlayarak çok daha etkili sonuçlara ulaşmanıza yardımcı olur.

Majestic SEO

Link oluşturma ve bağlantı kurma çalışmalarınızı bir üst seviyeye taşımak istiyorsanız, Majestic SEO sizin için en uygun araçtır. Sunduğu detaylı link analizi, Trust Flow ve Citation Flow gibi popüler ölçümlere ulaşabilme, çapa metni analizi, link karşılaştırma ve link geçmişi gibi çok yönlü raporlara ulaşım kolaylığı ile tercih edebileceğiniz SEO araçlarından bir tanesidir.

Majestic SEO, piyasada bulunan en büyük backlink endeksine sahiptir ve dolayısıyla bu araç ile yapacağınız analizlerle daha somut ve kapsamlı verilere ulaşmak mümkündür. Raporlama ve analiz açısından değerlendirmek gerekirse, Majestic SEO maalesef rakiplerinden geride kalmaktadır. Ancak bağlantı analizi konusunda etkili sonuçlar elde etmek istiyorsanız bu araç size en uygun olanıdır.

Raven Tools

Her ay düzenli olarak manuel bir şekilde SEO raporları hazırlamak, zaman alan zorlu bir süreçtir. Bu noktada Raven Tools, bir adım öne çıkarak sizi bu dertten kurtaracak.

Otomatik olarak rapor hazırlama imkanı ve hazırladığı raporları detaylı ve hızlı bir şekilde size sunması gibi özellikleriyle dikkat çeken Raven Tools, raporlama ile birlikte SEO konusunda yaşadığınız sorunları tespit edip müdahale etme imkanını da ayrıca sunmaktadır.

Rakiplerine kıyasla geride kaldığı tek nokta anahtar kelime analizi ve takibi olan Raven Tools, raporlama konusunda işinize fazlasıyla yarayacak.

Moz Analytics

Tüm Moz araçlarında olduğu gibi anlaşılır ve kullanıcı dostu arayüzüyle dikkat çeken Moz Analytics, sunduğu bilgilerle birlikte SEO kampanyalarında bir adım önde olmanızı sağlamaktadır. Bütün verilerini detaylı ve oldukça kapsamlı bir şekilde sunsa da yetersiz olduğu ve kullanıcılar için sinir bozucu nitelikteki yeni linkleri bulabilme zayıflığı, tek başına kullanıldığında yeteri kadar verimli olamayacağının bir göstergesidir.

Daha Geniş Pazarlama Araçları

SEO çalışmalarının, pazarlama karmasının sadece bir kısmı olduğunu hatırlatmamızda fayda görüyoruz. Bu bağlamda kullanılan SEO analiz ve raporlama araçları her ne kadar kullanışlı olsa da daha geniş pazarlama araçlarının göz ardı edilmemesi gerektiği gerçeğini değiştirmez.

SEO hedefleriniz, genel işletme hedefleriniz ile uyumlu olabildiği sürece kampanyalarınız başarılı olacaktır. Site performansı, e-posta pazarlama ve sosyal medya gibi alanları da etkileyecektir. Dolayısıyla daha etkili sonuçlar elde edebilmek için aşağıdaki araçtan yararlanabilirsiniz.

Hotjar

Kullanıcıların sitenizde gerçekleştirdiği gezinmeleri; ısı haritası, kayıtlar ve form analizi gibi niteliklerden faydalanarak anlamınıza yardımcı olmaktadır. Bu noktada çeşitli SEO çalışmaları ile kullanıcıları sitenize çekmeyi başarabilirsiniz ancak asıl önemli olan husus, sitenize gelen ziyaretçilerin mutlu olmasını ve sonrasında dönüşümünü yani tekrar gelmelerini sağlayabilmektir.

Kullanıcıların sitenizde nasıl dönüşüm gerçekleştirdiğini ve hangi alandan hoşnutsuz olarak ayrıldıklarını merak ediyorsanız, Hotjar size yardımcı olabilir. Elde ettiğiniz verileri SEO çalışmalarını bir üst seviyeye getirmek için kullanabilir, bu sayede çok daha etkili sonuçlara ulaşabilirsiniz.

Sosyal Raporlama Araçları

SEO ve Sosyal medya, birbirleriyle doğrudan bağlantılı olmasa da birlikte çalışmaları ve sonuçların birbiriyle bağlantılı olmaları SEO çalışmalarınızda daha etkili sonuçlar elde edebilmek için detaylı sosyal medya yönetimini gerçekleştirmeye mecbur kılan faktörlerdendir.

Her pazarlama kampanyası, marka bilinirliğini arttırmayla doğru orantılı olarak şekillenmelidir. Bu sebeple raporlama yaparken, tüm bu detayları göz ardı etmemeniz gerekmektedir. SEMRush gibi ücretli araçlardan bazıları sosyal analiz entegrasyonu içermektedir. Böylece tüm analizlerinizi tek bir yerde tutabilir, çok daha etkili sonuçlar elde edebilirsiniz. Ayrıca, bütün sosyal medya uygulamalarının kendilerine özgü olarak sunduğu analiz araçlarından da faydalanabilirsiniz.

Sonuç olarak; sıraladığımız bütün araçların kullanımı beraberinde birçok kolaylığı ve faydayı beraberinde getireceği gibi elde edilen raporların sonuçları doğrultusunda dönüşümleri yükselmesi de işinize fazlasıyla yarayacaktır. Altın değerindeki önerilerimizi dikkate almanız halinde, kısa sürede etkili raporlar oluşturarak olmak istediğiniz konuma bir adım daha yaklaşmanız işten değildir.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

1 Comment

  1. Mehmet Ipek dedi ki:

    SEO analizi için en iyi raporlama sitelerini bir araya getirdiğiniz için teşekkür ederim.

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: