2018’de SEO da Başarı Elde Etmek

SEO, bilindiği üzere sürekli olarak bir gelişme içerisindedir. Ancak gelişme, ancak ve ancak ölçümleme yapılabiliyorsa mümkündür.

SEO ‘da başarı nasıl ölçülür?

SEO çalışmalarında çok sayıda bileşen ve değişken bulunmaktadır, dolayısıyla başarıyı ölçmek için birkaç farklı yol izlemek gerekir. SEO ‘da başarıyı ölçmek zorlu ve karmaşık görünse de sonunda elde ettiğimiz veriler nasıl bir strateji geliştireceğimizi belirlemek açısından oldukça önem arz etmektedir. SEO için önemli ölçüm faktörlerini şöyle sıralayabiliriz;

  • Organik arama trafiği; arama motorlarından yapılan, reklamların haricindeki web sitesi ziyaretlerini kapsar. Satın alınan ve arama sonuçlarına yerleştirilen reklam sonuçlarının dışındaki arama terimleriyle ve tamamen kullanıcıların yaptığı aramalarla alakalı olmak üzere SEO üzerindeki etkisi oldukça büyüktür.

Bir web sitesinin içeriği, kullanıcıların yaptığı aramalarla sıkça eşleşen anahtar kelimeleri içerdiği takdirde rakiplerinin birkaç adım önünde ve çok sayıda arama motoru sonuç sayfasında bulunur. Bunun yanı sıra, arama yapan kullanıcıların ücretli reklamlarda değil organik arama trafiğiyle ziyaret ettikleri bir sitede daha uzun süre kalmaktadır ve bu doğal olarak sıralamayı ön sıralara çeker.

Zorlukları arasında; bir uyarı yapılmaksızın gelen algoritma güncellemelerinin SEO üzerindeki direkt etkisi sebebiyle bu güncellemelerin sürekli takip edilmesi ve gerekli optimizasyonların yapılması gelmektedir.

 

  • Anahtar kelimelerin, SEO üzerindeki etkisi bilindiği üzere oldukça fazladır. Anahtar kelime sıralamasının zaman içinde analiz edilmesi sitenin organik arama trafiğini arttırmakta büyük fayda sağlar. Belirli bir trafik getiren anahtar kelimelerin incelenmesi bu ölçümde son derece önemlidir.

 

  • Sosyal Medya paylaşımları sayesinde; içeriğinizin sosyal medya kullanıcıları tarafından paylaşılarak etkili bir geri dönüş almanız mümkündür. Bu yüzden sosyal medya paylaşımları üzerinde durmak ve bu yönde çalışmalar yapmak gerekmektedir.

 

  • Backlinkler, web sitesinin otoritesini ve popülerliğinin ölçümünde oldukça etkilidir. Google ‘ın algoritması bir sitenin önemini değerlendirmek için bağlantı hacmine bakmaktadır ve dolayısıyla sitenizde, rakiplerinizden daha fazla ilgili backlink mevcutsa sıralamanız bundan olumlu yönde etkilenecektir.

 

Google Analytics aracılığıyla organik arama trafiği verilerinizin, anahtar kelime sıralamanızın, sosyal medya paylaşımlarınızın, backlinklerin analiz ve ölçümünü yapabilmeniz mümkün.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: