Kaliteli Bir SEO için 2018 Yılında Nelere Dikkat Edilmeli

2019’ye başlarken, arama ve içerik pazarlama disiplinlerinin kaynaşması giderek daha belirgin hale geldi. Buna ek olarak, her iki gruptaki pazarlamacılardan yüzde 70’ten fazlası, yeni yılda 2016’da yaptıklarından daha fazla içerik üretmeyi planlıyor. Ancak içerik, bulunursa ve optimize edildiyse ve etkili bir arama pazarlaması ile dönüşüm sağlanırsa, başarıya ulaşabilirsiniz.

Aramalara Odaklanın

Yapılan araştırmalar, web sitelerine yapılan trafiğin yüzde 51’inin organik aramalardan geldiğini tespit etti. Buna ek olarak, yüzde 10 da ödeniyor. Bu, sitenizdeki trafiğin yüzde 60’tan fazlasının tek başına arama motoru sonuç sayfalarından (SERP’ler) geldiği anlamına gelir.

Organik arama, web sitesinize olan en önemli etken olmasına rağmen, reklamların rolü göz ardı edilemez. Google geçtiğimiz günlerde görünürlüklerini artırmak için giriş sayfasında ön plana çıktı.

2016 yılının başında, bir zamanlar SERP’nin kenarlarında ortaya çıkan reklamları kaldırdılar. Şimdi, organik sonuçlar alınmadan önce sayfanın üst kısmında en fazla dört reklam görünebilir. Bazı sorgular için organik sonuçları katın altına iter.

2018 SEO Fırsatlarını Yakalamak

2018 yılına girerken, modern müşteri yolculuğunun parçalandığını bilmek önemlidir. Geçmiş yıllarda, pazarlamacılar, insanların ilk gerçekleşmelerinden sonra satın alana girmek için çözülmesi gereken bir sorunu olduğunu belirten doğrusal bir yolu açıkça belirleyebiliyorlardı.

Ancak, dijital teknolojinin modern yaşamdaki yaygınlığı bu yolculuğu bir dizi mikro dokunuş noktasına sığdırdı. Google’ın mikro-anı olarak adlandırdığı yüksek niyetli anlar.

Bu mikro anlar, alıcının yolculuğunun herhangi bir noktasında herhangi bir sırada görünebilir ve markaların potansiyel müşterileri ile ilişkiler kurma fırsatını sunar. Bu mikro anları daha iyi yansıtmak için SERP değişti. Google, belirli bir sorunun arkasındaki niyeti, en iyi uyumu sağladığı mikro anı ve kullanıcının ihtiyacına cevap verebilecek içeriğin türünü anlamaya çalışır.

Bu, belirli sorguların resimlerle, diğerlerinin videolara, zengin gösterilere veya yerel işletme listelerine göre yanıtlanmasının nedeni budur. Markaların modern alıcıların yolculuklarını etkin bir şekilde optimize edebilmesi için müşterilerin sorgularının arkasındaki niyeti de anlamaları ve farklı parçacık türlerini bu parçalı yol boyunca tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde optimize edebilmeleri gerekir.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: