8 Adet SEO ve Sosyal Medya Trendleri

SEO ve sosyal medya konusunda her zaman haberleri takip etmek, yeni içerikleri kontrol etmek gerekiyor. Her zaman yeni eğilimler meydana çıkar ve bunları güncel olarak takip etmeniz gerekir. SEO ve sosyal medya stratejilerinizi son zamanlarda incelemediyseniz, endüstrideki en yeni eğilimler ve taktiklerle ilişkili olarak, envanter almak ve nereden düştüğünüzü görmek için iyi bir zaman. Bu sekiz ipucu, bu yıl hakkında bilmeniz gereken en önemli şeylerden.

1- Canlı Video ve Gerçek Zamanlı Etkileşim

Video içeriğinin popülerlik ve önemi artmakta olduğu konusunda herhangi bir soru yok. Kullanıcıların daha hızlı, daha mobil internet bağlantıları var ve web’deki yazılı içeriğin seli, kullanıcıları daha görsel açıdan çekici hale getirmek için aç tutuyor.

2- Dijital Asistanlar ve Sesli Arama

Siri ve Cortana gibi dijital asistanlar son yıllarda karmaşıklık ve kullanıcı kabulünde giderek büyümektedir ve şimdi yeni bir dijital asistan türü ortaya çıkıyor – ev birimi. Amazon Alexa ve Google Home, sesli aramanın günlük hayatımızda giderek önem kazanmasına ilişkin sadece iki örnektir. Bu arama için ne anlama geliyor? Kısa, çekirdek anahtar kelimelere daha düşük bir odaklanma ve uzun kuyruk anahtar kelimelere ve konuşma, konuşma türünde aramalara daha fazla odaklanma anlamına gelir. İçeriğini buna göre uyarlamalısın.

3- Sosyal İçeriğin Yükselişi

Sosyal medyada ve SEO çalışmalarında, markalardan ve kullanıcılardan gelen içerik eksikliği yok, ancak şimdi Facebook’un Anlık Makaleler gibi özellikleri ortaya çıkıyor; yeni bir tür sosyal içerik geliştirdiğimizi görebiliriz. Kullanıcılar, videoların otomatik olarak haber bültenlerinde oynadığı fikrine sıcak bir şekilde başlamışlardır ve kullanıcıların hiç sosyal bir uygulamadan ayrılmaları gerekmeden tam teşekküllü makaleler mevcuttur. Bu, markalar üzerinde sosyal kanallar vasıtasıyla öncelikle yer vermek için artan bir talep ortaya koyuyor ve tahmin edersiniz ki SEO için de etkileri var.

4-Uygulamalara Öncelik Veriliyor

Bu uygulama içi deneyimlerin karmaşıklığına ek olarak, hem sosyal medya platformları hem de Google gibi arama motorları, yeni özelliklere göre uygulamaları daha çok beğeniyor. Örneğin, Google, mobil kullanıcılar için uygulamaların görünürlüğünü ve kullanımını önceliklendirmek için uygulama akışı gibi özellikler geliştiriyor. Bu eğilim geliştikçe, uygulamalar, kullanıcıların çevrimiçi deneyimlerinde daha da önemli bir rol üstlenecek ve muhtemelen geleneksel web sitelerinin nihai bir “ölümüne” daha yakından itilecek.

5- Sosyal Ticaret

Pinterest’in satın alabileceği pimler, yeni çevrimiçi deneyim türü oluşturmak için basit sosyal medya reklamcılığının ötesine geçen ilk “doğru” sosyal ticaret melez özelliklerinden biriydi. Sosyal ticaret popülerliği sayesinde, daha fazla sosyal medya markası modeli düşünüyor ve kendi reklamcılık stratejileri ile uğraşıyor; Yakın çevrede çevrimiçi alışveriş yapan kullanıcılar için daha dolaysız bir çevrimiçi deneyim göreceğinizi ve bunun bir SEO bağlamında kendi bağımsız web sitenizin ihtiyacını azaltabileceğini umuyoruz.

6- Zengin Cevaplar
Google’ın zengin cevapları – bazı cevaplanabilir sorgular için elde ettiğiniz yararlı bilgiler snippet’leri – yaygınlığınız artmaktadır. Bir taraftan tehditkar, çünkü kullanıcılar daha önce sitenize yönlendiren soruları anında görülebilen anlık cevaplar alıyor. Ancak, Google’ın bu bilgilerle ilgili web sitelerine hala güvenir olduğunu unutmayın. Bunu istismar etmek ve markanızla alakalı sorgular için daha fazla görünürlük elde etmek için yapısal işaretleme ve içerik hedeflemeyi kendi sitenizde kullanabilirsiniz. 

7- Makine Öğrenimi
SEO ve sosyal medya pazarlaması bağlamında makine öğrenimi henüz emekleme aşamasındadır, ancak zaten bir etki yaratmaya başlamıştır. Google’ın RankBrain’in zaten önemli bir etkisi var ve kendi başına bırakılan bir makine öğrenme algoritmasının etkinliğini değerlendirmek için bir pilot program görevi görebilir. Yakında, arama motoru güncellemeleri, sosyal haber besleme algoritması değişiklikleri ve hatta pazarlama otomasyonunun bazı biçimleri gibi şeyler yapay zekaya bırakılacaktır. Bunun işiniz için ne anlama geldiğini spekülasyona tabi tutmayacağım, ancak kesinlikle pazarlama dünyasını daha hızlı değiştirecek ve daha az öngörülebilir hale getirecektir.

8- Kişiselleştirme
Fabrika genelinde üretilen genel içeriklerin çoğu kullanıcı için – en azından çok uzun süre olmayacak – olmaz. Bugünün ortalama kullanıcısı, sosyal medyada kontrol edilebilir haberler beslemesi ve yer, arama geçmişi ve bireysel kullanıcılara özgü diğer faktörlere göre değişen arama sonuçları ile şımarılıyor. Herkes giderek daha kişiselleştirilmiş ve her zamankinden daha alakalı içerik ve reklam talep ediyor. Niş hedefleme ve özellikle sosyal medyada daha fazla bireysel deneyim, başarı için daha gerekli hale gelecektir. 

Bu eğilimlerden hiçbiri, stratejinize tam bir bakım gerektirmiyor; ancak yakın gelecekte kampanyanızı nasıl ayarlayacağınıza dair birkaç fikir vermeliler. Daha etkili stratejiler kullanmak veya bütçenizi artırmak için bütçenizi yeniden dağıtmanız, yeni bir kanal denemek için bütçenizi yeniden dağıtmanız gerekebilir, ancak yapılması gereken en önemli şey uzun vadeli bir gelecek düşünmek ve esnek kalabilmektir.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: