9 Aşamada Google’da Yükselmek

Uygulama Market Optimizasyonu (App-Store Optimization)
22 Haziran 2017

Gelişen teknolojiler sonucu şirketler günlük hayatta olduğu kadar, internet ortamında da rekabet içindedirler. Markalaşmanın en önemli yolunun adınızın internet ortamında da duyulması gerçeğinden geçiyor. Bu yüzden firmalar, internet reklamlarına olabildiğince önem vermektedirler. İnternette görünürlüğünüzün artması gelirlerinize ciddi anlamda katkı sağlamaktadır. Bunun için sattığınız ürün ile alakalı müşterilerin size ulaşmasını sağlamalısınız.

Bir sonraki web içeriğinizi yayınlamadan önce, en iyi ipuçları için aşağıdaki 9 maddelik kontrol listesini uygulayın.

  • İçeriğinizle alakalı en uygun “Anahtar Kelime” yi belirleyin

 İlk adım, yayının gösterilmesini istediğiniz arama terimini veya ifadeyi seçmektir.

  • Rekabet Ettiğiniz Firmaları Araştırın

Belirlediğiniz Anahtar Kelimeyi Google’da aratın. İlk 10-20 sonuç sizin ne ile rekabet ettiğinizi gösterecektir ve planlamanızı bu rekabete göre yaparsınız.

  • En iyi içeriği yazmaya çalışın

Rakiplerinizi analiz ettikten ve planlamanızı yaptıktan sonra sıra en zor olan kısma geliyor. Kendi içeriğinizin rakiplerden daha iyi olması gerekir. İçeriklerin özgün ve iyi olması  çalışmalarının daha hızlı sonuç vermesine sebep olur.

  • Belirlediğiniz Anahtar Kelime Sayfa Başlığınızda Kullanın

Sayfa başlığınız anahtar kelimenizi içermelidir. Bu sitenizin arama motorlarında daha çabuk indexlenmesini sağlar.

  • Belirlediğiniz Anahtar Kelimeyi Sayfa Açıklamasında Kullanın

Web sitenizin üst başlık ve alt başlık kısımlarında anahtar kelimenizi kullanırsanız siteniz arama motoru botları tarafından daha kolay tanınır hale gelir.

  • Web sitenizde kullandığınız resimlerde ve alt etiketlerde Anahtar Kelimenizi kullanın

Blog sayfanızda bulunan resimlere ve alt etiketlerde anahtar kelimenizi kullanırsanız arama motoru botlarına kolaylık sağlamış olursunuz. Arama motorları kullandığınız etiketlere göre analizlerini yaparlar.

  • URL uzantınızda ve gönderilerinizde Anahtar Kelimenizi Kullanın.

Google’ın blog yayınınızın hakkında neyi belirleyebileceğinin bir başka yolu da URL’dir. Başka bir deyişle, url’inizdeki (.net, .org, veya kullandığınız her şeyde) “.com” dan sonrası ile ilgilenir.

Örnek vermek gerekirse;

seo.com.tr/334112

seo.com.tr/blog

Doğru olan 2. Olandır. Eğer anahtar kelimenizi URL’nizden sonra kullanırsanız, sıralamada yükselmeye devam edersiniz.

  • Web Sitenize İç Bağlantılar Ekleyin

SEO içeriğinizin web sitenizdeki diğer sayfalar tarafından dahili olarak bağlanmış olması gerekmektedir. Arama motorlarının botları site içerisinde kullanılan iç bağlantılar ile sitenizde ön plana çıkarılanı anlamış olurlar. Bunun için verilen iç bağlantılar en iyi içeriğe sahip olan sayfaya verilmelidir.

  • Web Sitenize Harici Bağlantılar Alın ( Backlink )

Dış bağlantılar kendi web siteniz dışındaki bağlantılardır. Arama motorları,  bir sitenin ne kadar iyi olduğunu belirlemek için bu harici bağlantılara güvenir.  Arama motorlarında güvenilirliğinizi arttırmak için harici bağlantılar çok önemlidir. Harici bağlantıların fazla olması sitenizin içeriğinin değerli olduğu anlamına gelir ve arama motorları da bu değerli içeriği daha yukarılara taşır.

Google da yükselmek için bu 9 adımı tamamladıktan sonra başarılı bir SEO çalışması yapmış oluyoruz fakat SEO uzun vadeli bir çalışma olduğundan sitenizin her zaman güncel olması gerekir. Yeni içerikler, makaleler veya haberleri giriş yapmanız gerekir. Sürekli güncellenen siteler arama motorları tarafından daha çabuk indexlenir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Arayın