AMAZON SEO ile Amazon da Satış Yapmak

Amazon’daki sıralamaları ve ürün satışını arttırmak için neler yapılması gerekir?

İstatistiki verilere göre çevrimiçi alışveriş yapanların %55’lik bir kısmı ürün aramalarını Amazon üzerinden gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda, Amazon’un alışveriş için referans noktası haline geldiğini söylemek yanlış olmayacaktır. Dolayısıyla Amazon’da ürün satışını arttırmanın yolu sıralamanızın üstlerde olmasından geçmektedir. Bunun için bazı altın değerindeki SEO taktiklerine ihtiyacınız olacak.

Amazon sonuç sayfaları hakkında bilgi sahibi olun.

Amazon’da ürünlerin hangi kriterlere göre ve nasıl listelendiğine dair fikir sahibi olmak, ürün satışınızı arttırmak için oldukça faydalı olacaktır. Liste görünümü altında tüm bölümleri kapsayan 15 sonuç ve belirli kategoriler veya bölümler arandığında galeri görünümünde sayfa başına 24 sonuç görüntülenmektedir.

Ayrıca sayfanın sol tarafında bulunan filtreleme alanları da sonuç sayfaları hakkında bilgi sahibi olmanız gereken kısımlardandır. Belirtilen alandaki filtreleme alanından yararlanan bir kullanıcı, sorgulama yaptığı bir ürünün alt kümelerine ulaşabilmektedir. Bu noktada, ürün listenizdeki tüm alanlar önem kazanmaktadır. Örnek vermek gerekirse, 16 GB hafıza alanına sahip bir Iphone 6 listelemek istiyorsanız, gerekli bilgileri içeren alanların doldurulduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde, sadece 16GB hafıza alanıyla ilgilenen kullanıcılar listenize ulaşamayacak ve dolayısıyla satış oranınız düşecektir.

Sonuç sayfasının alt kısmında listelenen sponsorlu ürünler ise, Google SERP’lerde bulabileceğiniz Adwords reklamları gibi PPC yani tıklama başına düşen maliyete göre optimize edilmiştir.

Amazon’un sorgu parametreleri hakkında bilgi sahibi olun.

Amazon’daki ürün satışınızı arttırmanın bir yolu da sorgu parametreleri hakkında bilgi sahibi olmaktan geçmekte. Bu sayede, ürünlerinizi potansiyel müşterinize daha iyi sunabilir ve orantılı olarak satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Google sorgu parametreleri hakkında fikir sahibi iseniz, Amazon ‘un işleyişini anlamaya çok da uzak sayılmazsınız. Anahtar kelimelerin Amazon ‘da ürün satışınızı arttırmak için rolü oldukça büyüktür. Genel itibariyle, kullanıcıların arama alanına girdiği anahtar kelimeler basittir. Bu konuda biraz kafa yorarak, olası anahtar kelimelere zorlanmadan ulaşabilirsiniz. Anahtar kelimenin hangi sıklıklarla ve nasıl kullanılacağına dair bilgi sahibi olmanız da bir başka konudur. Başlığınızda kullanacağınız anahtar kelimelerin aşırı kullanılmamasına ve okunabilirliği olumsuz etkilememesine dikkat etmelisiniz. Fazla ve sık kullanmak yerine, doğru anahtar kelimeleri doğru yerlerde kullanmaya özen gösterin.

Optimize edilmiş resimler büyük önem arz etmekte.

Resimler, Amazon sıralamalarını iyileştirmek ve ürün satışını arttırmak için önemli performans faktörlerindendir. Belirtilen resim yönergelerine uymadığınız takdirde, potansiyel müşterilerinizi kaybetme olasılığınız oldukça yüksek.

Amazon, satıcılarının 1000 x 1000 piksel veya daha büyük boyutlarda ürün resimleri yüklemelerini ister. Bunun sebebi, resimlerinizi yakınlaştırma özelliğiyle uyumlu hale getirerek daha ayrıntılı bir görünüm sunabilmesidir. Dolayısıyla yakınlaştırma için optimize edilen resimler, bu konuya dikkat etmeyen rakiplerinize oranla satış oranınızı arttıracaktır. Ürün listenize yapacağınız basit dokunuşlarla, oldukça etkili sonuçlar elde edebilirsiniz.

 

Ürün Fiyatlandırma

Fiyatlar, Amazon’daki sıralamanızı etkileyen belki de en önemli faktörlerden biridir. Basit bir fiyat düzenlemesiyle birlikte yapacağınız indirimler, potansiyel müşteri sayınızda artışa ve dolayısıyla daha fazla kar elde etmenizi sağlayabilir. Özellikle alanınızdaki rakiplerinize göre yaptığınız küçük bir indirimle bile ürün satışınızı katlayabilirsiniz. Bu noktada satış yaptığınız kategoride ürün araştırması yapmaya özen göstermelisiniz.

Sonuç olarak;

İdeal bir Amazon satıcısı olmak ve sıralamanızı iyileştirerek ürün satışınızı arttırmak için, Amazon SEO konusuna gereken önemi vermeli, akıllı ve yaratıcı düşünerek analiz becerisine sahip olmanız gerekmektedir. Yukarıda bahsettiğimiz altın değerindeki önerileri dikkate alarak, Amazon üzerinde bulunduğunuz mevcut konumu üstlere taşıyabilir ve etkili sonuçlar elde edebilirsiniz.

 

 

 

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: