Başarılı SEO Stratejisi Oluşturma

SEO çalışması yapan ve yaptıran herkes öncelikli olarak, Google’ın arama sonuçlarında üst sıralarda olmak ve yüksek tıklanma oranını hedefliyor. Google’ın web sitelerini derecelendirmek için kullandığı faktörlerin çokluğunu göz önüne alırsak arama motoru optimizasyonuna  odaklanmak ilk başta oldukça akıllı bir adımdır.  Google sitenize gönderdiği botlarla öncelikli olarak sitenizin içeriğini ve alaka düzeyini inceler. Daha sonra sitenize gelen bağlantılara bakar, bu bağlantıların çok fazla olması artık büyük bir önem taşımıyor. Sitenize gelen bağlantının kalitesi ne kadar iyi olursa değeri o kadar artıyor. Blog, haber sitesi veya akademik günlüklerden bağlantı almak, SEO çalışmalarınız için daha iyidir. Dış bağlantılar her zaman SEO çalışmalarının değerli bir faktörüdür fakat   çalışmalarınızı sadece dış bağlantılar üzerine kurarsanız, başarılı sonuçlar elde edemezsiniz.

-İçerik Pazarlama ve SEO-

SEO çalışmaları için içerik pazarlama olmazsa olmazların başında gelmektedir fakat bazı kritik alanlarda birbirlerinden ayrılabilirler. SEO  çalışmaları daha dar ve daha teknik, içerik pazarlama ise daha kapsamlı ve daha bütüncül bir şekilde ilerleme gösterir. Bir araya geldikleri noktalar ise;

SEO çalışmalarınızı içerik pazarlama ile ortak bir şekilde yürüttüğünüzde daha geniş bir alana ulaşabişirsiniz. İçerik pazarlamanın başarısını gerçekleştirmenin en önemli yolu SEO tekniklerini uygulamaktır.

Buna bakmanın bir başka yolu da şöyle: SEO talep ediyor. İçerik pazarlaması bu talepleri yerine getirmektedir. SEO şartları belirtir. İçerik pazarlaması bunları yerine getirmektedir.

-2017 algoritma güncellemeleri-

Ocak ayında Google, mobil kullanıcı deneyimine zarar verebilecek agresif geçiş reklamlarını ve pop-up’ları cezalandırmak için bir ceza uygulamaya başladı. Google ayrıca beş ay önceden bu güncelleştirmenin nadir bir uyarı sağladı.

Hiç şüphe yok ki 2017 boyunca birçok yeni algoritma güncellemesi olacak, ancak SEO kampanyalarınızın başarısı, SEO stratejinizin bağlantılara ve içeriğe ne kadar odaklandığına göre yönetilecek.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: