En Çok Yapılan SEO Hataları

Web sitenizi ve blog’unuzu optimize etmek, içerik pazarlama stratejinizin önemli bir öğesidir. SEO değişiyor olsa da, ziyaretçilerinizin, şirketinizin satış noktalarına getirilmesi ve satış kanalınıza yönlendirilmesi için güçlü bir yol olduğundan pazarlamacıların gündemlerinin üstünde kalır.

SEO yöntemleri, arama motorlarının gelişmeleri ve kullanıcıların bakış açılarının değişmesi nedeniyle sürekli olarak gelişmektedir. Birçok işletme, yanlış SEO  teknikleri kullanarak büyük trafik görmek ve dönüşüm oranlarını artırmak yerine, sonuçların tam tersi ile karşılaşıyor.

Kaçınılması zor olan bazı yaygın SEO hataları vardır. Arama motorlarının kuralları tahmin etmek zorlaştığından, yöntemleri gerçek zamanlı olarak doğrulayamayacağınızdan optimizasyon yaklaşımlarını test etmek de zor.

Optimizasyon alanı sürekli gelişmekte iken bazı uygulamalar etkili olarak kanıtlanmaktadır, diğerleri ise uzun vadede zararlıdır. İşinizin web sitesinin çabalarınıza uyacak şekilde istenen sonuçları getireceği yöntemlerin dışında olan SEO hatalarını gözden geçirelim.

– Hatalı Anahtar Kelime Seçimi

SEO işlemlerinin ana kaynağı anahtar kelime seçimidir. Doğru anahtar kelime seçimi yapılmalıdır. Anahtar kelimeleri seçerken en yaygın hatalarından biri, arama motorlarının ve kullanıcıların uzun kuyruk anahtar kelimeler için tercih edilmesini ihmal etmektir. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi belirli bir şekilde tanımlayabilseniz de, potansiyel müşterilerinizin onlara atıfta bulunmak için hangi kelimeleri kullanacaklarını anlamak daha önemlidir.

– Oluşturduğunuz İçeriğin Anahtar Kelimeniz İle Alakalı Olmaması

SEO optimizasyonunda karşılaşılan bir başka sıkıntı, aslında anahtar kelimelerinizle ilgili olmayan içerik üretmektir. Sorun, belirli bir anahtar kelime için sıralamak istediğiniz, ancak metni hedef konunuza odaklanamadığınızdır. Google gibi arama motorları, kullanıcılarına, kullanıcıların arama terimleri için en alakalı içeriği sunmak istemektedir. Böylece, içeriğiniz kullanıcı ihtiyaçlarına cevap vermezse, iyi derecelendirilmez.

– Özgün Olmayan İçerik Paylaşımı

Yapılan diğer hatalardan biri ise, yazdığınız içeriğin kalitesi ile alakalıdır. Oluşturduğunuz içeriği başka bir yerden kopyalamak, aynı metni kullanmak arama motoru tarafından cezalandırılıyor.

– Başlık ve Meta Etiketi Kullanmama

Yazdığınız makaleye anahtar kelimenizi tanımladıktan sonra içerik optimizasyonu bitmiş sayılmaz. İçeriğiniz için başlık etiketleri ve meta açıklamaları kullanmazsanız, SEO’nun en önemli ve temel taşlarından birini gerçekleştirmemiş olursunuz. Başlık etiketleri ve meta etiketleri web sitenize arama motorları tarafından gönderilen botların nereye bakması gerektiğine yol göstericidir. Etiketleme işinin doğru yapılması, içeriğinizin ve optimizasyonun başarılı olduğu anlamına gelir

-Hatalı İç Bağlantılar Kullanma

Sitenize iç bağlantı eklerken dikkat etmeniz gereken konular vardır. En iyi içeriğe sahip bağlantılarınıza yönlendirmeniz önemlidir. Böylece sitenizin görüntülenme sayısı ve yeni kullanıcılar kazanmanızı sağlayacaktır. Eğer iç bağlantılarınızı hatalı olarak kullanırsanız, sitenizin popülerliği düşer.

-Analytics Kullanmama

Son olarak, SEO optimizasyonunuzun ve içerik çalışmalarınızın işe yarayıp yaramadığını öğrenmenin tek yolu ilerlemelerini izlemektir. Birçok pazarlamacılar sayıları dikkate almayacak, ancak bu ciddi bir hatadır. Optimizasyonunuzu ayarlamak ve düzenli olarak incelemek, optimizasyon sonuçlarınız için gereklidir.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: