Google Algoritması Hakkında Bilinmeyen 7 Eğlenceli Özellik

Aynı cümlede “eğlenceli” ve “algoritma” kelimesini sıklıkla görmüyorsunuz. Fakat Google 20 yıldır sitelerde dolaşıyor ve algoritmalarında eğlenceli özelliklerin olması çok normal değil mi ?

Google algoritmaları gerçekten harika. Yani, sonuçta bize arama sonuçlarımızı sağlarlar.Ancak Google’ın algoritması nasıl çalışır? Uzun yıllar boyunca bu algoritmalar nasıl gelişti ?

Algoritma Nedir ?
Google’ın kendisinden alıntı yapmak gerekirse; Algoritma “sorularınızı yanıtlayan ve onları cevaplar haline getiren bilgisayar işlemleri ve formülleridir” ve bu algoritma istediği sonucu elde edebilmek için milyarlarca web sitesini araştırıyor.

Eğer bu algoritmalar olmasaydı, bu kadar fazla bilgiyi elimizden geçirmek zorunda kalırdık. Google’ın geliştirdiği algoritma, arama sorgularımızı algılayabilmesi ile bu bilgileri en hızlı şekilde bize ulaştırmaya yaradı.

Ancak bu sadece sayfadaki kelimelerle ilgili değil. Algoritmalar, içeriğin ne zamandır yeni olduğu, spam olma ihtimali ve bulunduğunuz yere nasıl ait olduğunu da okuyabilir.

7 Eğlenceli Özellik

1) Google algoritmasının ismi 2013 yılından beri: Hummingbird

Google’ın algoritmasıyla ilgili değişiklikleri takip ederseniz, muhtemelen onlara atanan, Panda, Penguin ve Güvercin gibi   renkli isimlerin olduğunu biliyorsunuzdur.

2) Google algoritmasını yılda yaklaşık olarak 500 defa değiştirir.

SEO topluluğu Moz, Google’ın algoritması için yılda 500-600 arasında değişiklik yaptıklarını ve bunların çoğu halkın genellikle duymadığı kadar küçük olduğunu belirtiyor.

Ancak bu küçük değişiklikler olmadan bile, Moz, 2000 yılından beri Google algoritmasına en az 140 güncelleme kaydetti. Bu güncellemeler 2008 yılından önce 15 adet 2008 yılından sonra 115 adet olarak karşımıza çıkıyor.

3) En önemli hedefi, spam reklamların cezalarını reklamverenlerden kesmekti.

Google’ın birinci hedefi kullanıcı odaklı olduğundan, kullanıcıların karşısına çıkan reklamların ve bu reklamların hangi tür olduğuyla alakalı kısmına oldukça yoğunlaştı. Spam reklamların kaldırılmasına, kullanıcılarının en doğru ve en hızlı şekilde aradığı içeriğe ulaşmasını sağlamaya çalıştı.

4) PageRank Google’ın kurucularından Larry Page’ nin adını aldı

Google’ın rütbe sayfalarına yardımcı olan teknolojiye “PageRank” adı verildiğinde oldukça sezgisel görünüyor. Aslında, Google’ın kurucu ortaklarından Larry Page’nin adının adını almıştır.

PageRank’in kendisinin oldukça geçmişi vardır. Teknolojisi birçok yönden faydalı olsa da, bazı SEO uzmanları için ile kafa karıştırıcı olabiliyor. PageRank istatistiklerine daha önce ulaşılabiliyordu fakat 2016 baharında, Google, dahili olarak algoritmasını ayarlamak için PageRank teknolojisini kullanmaya devam ederken, kamuoyu artık verilerini hiçbir şekilde görüntüleyemeyeceğini açıkladı.

5) Bir Google dansı var

Google Dance, algoritma her ay büyük ölçüde değiştiği zaman sıralamasındaki ani değişikliklere uygulanan addır.

6) Algoritmalar görüntülü aramalar için daha akıllı hale geliyorlar.

Kısa bir süre önce Google, en yeni akıllı telefonu olan Pixel’in ilkini açıkladı. Övünmeye değer özellikleri arasında? En yüksek puan alan akıllı telefon kamerası.

Kamerayı bu kadar harika yapan şeyin bir kısmı “Google’ın dünya standartlarındaki yazılım algoritmaları” dır: Google kamera ürün kurşunlarından Isaac Reynolds. Bu, kullanıcıların aydınlatma veya hareket koşullarına rağmen en iyi kalitede fotoğrafları çekmelerine yardımcı olan Pixel’in HDR + algoritmasına atfedilebilir.

7) Arama Değerlendiricileri Özelliğine Sahip

Google, arama sonuçlarının kalitesini değerlendirmek için insan çalışmalarına yardımcı oluyor. Google’ın dediği gibi, arama değerlendiricilerinin farklı aramalar için sonuç kalitesini belirlediği bu “hassas değerlendirmeler” in yaklaşık 40.000’i vardır.

Değerlendirme sonuçlarında arama değerlendiricilerinin kullandığı kuralları açıklayan 146 sayfalık bir belge var. Bu, büyük ölçüde, değerlendiriciler olmakla ilgilenen insanlara yöneliktir. Ancak, yönergeleri araştırdıktan sonra bilgiler, geliştiricilere ve pazarlamacılara arama kalitesini neyin belirlediğini belirlemelerine yardımcı olabilir.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: