İçerik Pazarlama ve SEO

İçerik pazarlama, SEO için olmazsa olmazların başında gelmektedir.

SEO stratejinizi geliştirmeden içerik pazarlama tek başına size yardımcı olamaz. Aynı şekilde SEO çalışmalarınızı içeriksiz olarak planlarsanız hiç bir sonuç elde edemezsiniz.

Blog yazılarınızın içeriği öne çıkarılmak için SEO’ya ihtiyaç duyuyor ve Google organik arama için en önemli faktörlerin başında “içerik” olduğunu açıkladı.

Bunun anlamı, bütün içerikler önemlidir değil fakat kaliteli içerikler arama motoru sonuçlarında daha başarılı sonuçlar alıyorlar.Kaliteli içeriği oluşturduğumuzda SEO çalışmalarında hızlı sonuçlar alındığını gözlemleyebilirsiniz.

İşletmeler artık SEO‘yu bir tanıtım aracı olarak görmekte ve oluşturdukları içerikleri buna göre düzenliyorlar. Anahtar kelime ve bağlantı eklemeleri yapılıyor. Bunlarla birlikte işletmelerin marka bilinirliği de artıyor.

Ancak etkili bir içerik pazarlama stratejisi anahtar kelime ve kullanıcı niyet araştırmasıyla başlamalıdır. Kitlenizin hangi sorguları kullandığını ve ne tür bir içerik aradıklarını bildikten sonra, belirli sorularına cevap veren ve bunları dönüşüm hunisine aktarmanıza yardımcı olan bir içerik stratejisi tasarlayabilirsiniz.

-Yüksek kaliteli içerik-

Hedef kitlenizin yanı sıra anahtar kelime ve kullanıcı niyet araştırması üzerine bir anlayışa dayanmaktadır. Kitlenizin dilini kullanın ve aslında aradıkları bilgileri sağlayın.Okuyucunun belirli bir görevi tamamlamasına yardımcı olur. Uzun içerik (1.000+ kelime) organik sonuçların daha iyi sıralanma eğilimindedir; kısmen de kapsamlıdır. Cazip bir harekete geçirme ifadesi veya net bir sonraki adım. Okuyucularınızı ve onların alıcı yolculuklarını biliyorsanız, içeriğiniz onları daha çok istediklerine yönlendirir.

İkisini birlikte baştan getirerek SEO içeriği yolculuğunuzu başlatın. SEO araştırmasıyla başlamayan bir içerik pazarlama stratejisi ile çalışıyorsanız tekrar başlayın. Tekerlekler ve motor birlikte çalışmaya başladığında çok daha yumuşak bir sürüşe başlarsınız.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: