Meta Açıklamaları Nasıl Oluşturulur ?

Google, arama sonuçlarında daha başarılı sonuçlar elde edebilmek için meta açıklamalarının nasıl oluşturulacağı ile ilgili bazı öneriler yayınladı. SEO çalışmalarının olmazsa olmazlarından biri olan meta açıklamalarını daha da efektif kullanmakla alakalı olan bu önerilere uyarak, arama sonuçlarında daha başarılı sonuçlar elde edebiliriz.

Buna bağlı olarak ayrıca Google, meta açıklamalarının oluşturulması konusunda önemli bir güncelleme yaparak daha iyi meta açıklamaları elde etme de rol oynamaktadır.

Google Meta Açıklamalarını Nasıl Üretir?

Arama sonuçlarının snippet’inde hangi bilgilerin görüntüleneceğine karar veriken, Google’ önce sayfanın içeriğini kontrol eder ve alaka düzeyi en yüksek olan bilgileri çıkarır. Bir sayfanın içeriği kullanıcının sorgusuna göre en alakalı kaynak değilse, Google daha sonra arama snippet’inde görüntülenecek şekilde el ile yazılan meta açıklama bölümünü incelemeye geçer. Bu yüzden meta açıklamaları çok değerlidir. Daha önceden  oluşturulan içerik en uygun kaynak değil ve meta açıklaması bulunmuyorsa Google, DMOZ’dan bilgi çekerdi. DMOZ’un kapatılmasından sonra bu snippetlerin üretilmesinde herhangi bir web dizinine güvenilmiyor.

Bu yüzden site sahipleri için iyi meta açıklamaları yazmak her zamankindan daha da önemli bir hale geldi. SEO çalışmalarında başarılı sonuçlar elde edebilmek için meta açıklamalarınızın çok iyi olması gerekmektedir. Google iyi bir meta açıklamasını şöyle tanımlıyor.

“İyi meta açıklamaları, sayfanın içeriğini doğru olarak tanımlayan kısa reklamlardır. Kullanıcıyı, sayfanın tam aradıkları şey olduğuna ikna eden bir adım gibi “dedi.

Site sahiplerinin meta açıklamalar oluştururken dikkat etmeleri gereken en yaygın sorunlar onları yaratmaktan kaçınmaktır. Diğer bir konu, site genelindeki tüm sayfalar için aynı meta açıklamayı kullanıyor olmalarıdır. Diğer sorunlar arasında, konu dışı yazma, spam gönderen veya düşük kaliteli meta açıklamaları bulunmaktadır. Google tarafından spama düşen siteler sıralamada görüntülenmeyecek ve bu SEO çalışmalarınıza doğrudan etki edecektir.

Google, meta açıklamalar için teknik olarak herhangi bir karakter sınırlaması olmadığını ancak görüntülendiği cihazın genişliğine uyacak şekilde kesileceğini söylüyor. Google’ın örnek oluşturmak için DMOZ kullanmasını engelleyen NOODP robot talimatını ilerletmek artık gerekmiyor.

Google’ın meta açıklamaları ile alakalı yaptığı çalışmalar ve getirdiği güncellemelerden sonra, SEO çalışmalarında önemli bir yer kaplayan meta açıklamaları artık daha önemli bir konum kazanacaktır. Bununla birlikte oluşturduğunuz içeriğin güzel olması gibi meta açıklamalarınızı da aynı şekilde düzenlememiz gerekmektedir.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: