Penguin 4.0’ın SEO’ya Etkisi

2012’deki ilk Penguin güncellemesi, SEO çalışmalarında spam bağlantıların engelleneceğine dair atılan ilk adımdı. Google bekleyecek ve spam gönderilerin hepsini engelleyecekti. SEO çalışmaları, beyaz şapka ya da başka türlü Penguin güncellemelerini korkutmayı öğrendi. Ancak doğru şeyi yapmaya çalışan SEO‘lar bile kendilerini bir Penguen cezasına çarptırılmış bulabilirlerdi. Penguin 4.0‘dan önce bir SEO yaşamı buydu.

Penguin Tarihi

2013 Penguen 2.1 güncellemesi, bir çok SEO ve webmaster için özellikle zordu.

İyi niyetli bir SEO sağlayıcısı, bir Penguin güncellemesi nedeniyle sıralamaların sıkıştığını açıklamak için bir müşteriyi arıyorduk. Sıralamayı garanti edemediğinizi veya Google’ın tüm cezalarına karşı koruma sağlayamadığınızı açıklayabilirseniz de, bu darbeyi hafifletmemiştir.

Pek çok SEO ajansı, çalışmalarını ve stratejilerini Google’ın şu açıklamasına göre düzenledi.

“Diğer siteleri sizinle yüksek kaliteli, ilgili bağlantılar oluşturmaya başlamanın en iyi yolu, İnternet toplumunda doğal olarak popülerlik kazandıracak benzersiz, alakalı içerik oluşturmaktır. İyi içerik hazırlarsanız: Linkler genellikle seçimle verilen oyların oyudur ve sahip olduğunuz daha kullanışlı içeriğin bir başkası bu içeriği okuyucuları için değerli bulma ihtimalini o kadar yüksek bulur ve ona bağlantı oluşturur.”

Fakat Penguin güncellemeleri bu span bağlantıların hepsini yakalayamadı ve web siteleri hala sıralamada sabit kalabiliyordu. Bunun en önemli sebebi Penguin hala kusursuz değildi. Bu avantajdan yararlanarak yapılan çalışmaları hızlı şekilde sonuç aldı fakat ileriye dönük olarak büyür bir hata yapılmış oldu.


Penguin 4.0

Spam linkler , Penguin güncellemeleri için en önemli sorun teşkil ediyordu fakat Penguin 4.0 bu linkleri görmezden geliyor.

Penguin 4.0 algoritmanın bir parçası olduğundan ve gerçek zamanlı olarak çalıştığından, Google spam linkleri farkedip herhangi bir sıralamaya almıyor. Bu modeli kullanmaya çalışan SEO çalışanları için bu kötü haber fakat SEO çalışmalarını düzenli ve özgün olarak gerçekleştiren ajanslar için yükselme şansı olduğu anlamına geliyor.

Google öncelerde, içerik pazarlamanın üst sıralara giden en önemli yol olduğnu ve SEO çalışmalarında çok etkili olduğunu düşünüyordu fakat içerik pazarlamacılığı ile birlikte spam bağlantıları da sıralamaya devam ediyordu. Penguin 4.0 sayesinde böyle bir şey olmayacak.

Artık şüpheli bağlantılar Penguin 4.0 tarafından dizine eklenecek ve sıralamaya tekrar dahil olup/olmamasına Penguin 4.0 tarafından karar verilecek.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: