SEO Çalışmalarında İçerik Önemi

İçerik, seo çalışmalarının önemli bir parçasıdır. Ancak kaliteli içeriğin faydaları nelerdir ?

Hepimiz “İçerik kral” sözlerini duyduk. Bazı açılardan bu deyiş doğru olsa da, bence bu bir cümle sanayimize başka herhangi bir şeyden daha fazla zarar vermiştir.

WordPress’e göre, “Kullanıcılar her ay yaklaşık 73.9 milyon yeni yayın ve 49.0 milyon yeni yorum üretiyor” Bu, günde yaklaşık 2.4 milyon yayın ve yalnızca WordPress’te. Bu içeriğin hepsinin değerli içerik olduğunan inanmak biraz güç. Yazmış olmak için yazılan içeriklerin, arama motorları tarafından hiçbir öneminin olmadığını söylememize gerek bile yok.

Google’ın nihai hedefi, en düşük tıklamayla araştırmacılara en iyi çözümü sunmaktır. Arama motorları web’i tararken, değer veren ve son kullanıcıların beklentilerini karşılayan içerik arıyorlar. Aslında, içerik Google’ın ilk üç sıralamasındaki faktörler arasındadır – bu nedenle başarılı SEO stratejilerinde merkezi bir rol oynar.

İyi içerik bağlantıları oluşturacak ve Google’ın RankBrain tarafından sitenizin neyle ilgili olduğunu ve kullanıcılara nasıl kazandığını daha iyi anlamasına yardımcı olacaktır. İçerik, bu kadar önemli bir rol oynamasına rağmen, pek çok arama pazarlamacısı ciddiye almıyor gibi görünmektedir.

İçeriğin Çok Olması İyi Yapmaz

Sadece daha fazla içerik koymak sihirli bir derecelendirme sağlamaz. SEO, yıllar içinde muazzam bir şekilde gelişti ve arama motorları her zamankinden daha akıllı. Bahislerini rekabetten daha “yayın” olarak nitelendiren çok sayıda oyuncuyu gördüm – sadece bütün bu işi yok etmek için görmekti. Berbat içerik her zaman berbat sonuçlar doğuracaktır.

Kötü İçerik – Doğru İçerik

Kötü içerik, okuyucuya çok az değer katan veya hiç değer vermeyen kendi kendine tanıtım amacına yönelik olarak oluşturulmuş içeriğidir. Kötü içerik genellikle çok “incedir” ve kullanıcının hedefini çözmez.

İyi içerik olarak nitelendirilen soruya cevap vermek daha zordur çünkü çeşitli değişkenlere bağlıdır. Sonuçta, kitlenize hizmet etmek için iyi içerik gereklidir.  Doğru bir içerik oluşturmanın en önemli kuralı, kim için yazdığınızı bilmektir. Hedefinizi belirleyip içeriğinizi ona göre oluşturmanız gerekir. Doğru içerik oluşturmak için izlemeniz gereken bazı yollar vardır;

1.Ziyaretçilerin Aramalarına hizmet etmesi gerekir.

SEO sadece sıralamadan daha fazlasıdır. Bu, kullanıcıları eğitmek, sorunları çözmede yardımcı olmak ve bunları bir site veya markayla olan bağlantıya taşımakla ilgilidir.

Burası, iyi anahtar kelime araştırmalarının başladığı yerdir. Derin kazma ve hedef nişin aradıklarını bulmaya çalışarak, ilgilendikleri içeriğin bazı fikirlerini üretmeye başlayabilirsiniz.

2. İyi bir kullanıcı deneyimi sağlamalı.

İyi tasarlanmış ve kullanıcı dostu bir site, SEO stratejiniz üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır. Siteniz arama yoluyla birini çektiğinde ve kullanıcı dostu bir çevrede iyi içeriğe sahip olduğunda, Google bunu dikkate alır. Bu yüzden iyi içeriğin iyi bir deneyim eşliğinde olması gerekir.

3. Cevaplara hızlı ulaşmalı.

İnsanlar şimdi cevap isterler. Sitenizin yüklenmesi çok uzun sürerse ve içeriğinize hızlı bir şekilde erişemiyorsa, sıralamalarınız olumsuz bir şekilde etkilenebilir. Dolayısıyla sitenizin hızlı yüklendiğinden ve zamanında malları teslim edebildiğinden emin olun.

4. Yarışmayı yener.

Rakiplerinizi aşmak ister misiniz? Yukarıdakilerin hepsini geri kalanından daha iyi yapmanız gerekir. Bu nedenle rekabetinizi izlemek çok önemlidir. Ne yaptıklarına ve neyin için çalıştıklarına bakın ve onlardan daha iyi bir iş yapın.

 

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: