SEO Çalışmalarının Maaliyeti Nedir ? Ne kadar para harcamalısınız ?

SEO çalışmalarına ne kadar para harcamalısınız?

Bu konu, deyimi yerindeyse mayınlı bir arazidir. Öncelikli olarak, SEO çalışmalarının ne kadar zaman alacağını belirlemeniz yararınıza olacaktır. SEO çalışmalarının fiyatına karar vermek, sektör standartlarına uygun bileşenlere sahip bir ürün satın alma işleminden çok daha farklıdır. Dolayısıyla bu noktada, kullanım kolaylığı ve işlevsellik ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle SEO hizmeti için sunulan fiyat aralığı düşük rakamlardan çok uç rakamlara kadar uzanabilmektedir.

SEO kampanyası ile ilişkili olan fiyat, birkaç unsurun bir arada düşünülerek hesaplanabilmektedir. Daha önce hangi çalışmalar yapıldı? Kampanyanın desteklenmesi için hangi kaynaklar mevcut? Sektörde rekabet ne düzeyde? Kampanyanın hedefleri neler?

Bunlar ilgili unsurlardan sadece bir kısmıdır. SEO maliyeti, çalışmaların uzunluğuyla doğru orantılı bir şekilde belirlenebilmekte ve değişiklik göstermektedir. Dolayısıyla bu konuda net bir cevap vermek mümkün değildir. Bir SEO kampanyasının fiyat aralığını belirleyebilmek ve etkili sonuçlar alabilmek için belirli kritik sorulara cevap bulmanız gerekmektedir.

Pazarlama Kanalının Uygunluğu

2014 yılında BrightEdge tarafından yapılan bir araştırmaya göre, ortalama bir sitenin elde ettiği trafiğin yarısı, organik arama kaynaklıdır. Bu, tahmin edilmesi zor bir durum olmasa gerek. Sonuçta hepimiz arama motorlarını her gün aktif biçimde kullanmaktayız.

Başlangıç için gerekli hesaplamaları yaparak SEO alanına yatırım yapıp yapmama konusunda bir sonuca ulaşabilmeniz gerekmektedir. Bir işletme olarak, yeterli trafiğin sağlanamadığı bir alanda etkili sonuçlar elde etmeye çalışmak SEO açısından boşa kürek çekmek anlamına gelmektedir. Dolayısıyla, bu konuda ince eleyip sık dokumak yararınıza olacaktır.

Belirli anahtar kelime araçlarından yararlanarak, tıklama oranı değerlerini, dönüşüm oranlarını ve net kazançları göz önünde bulundurarak bir alanda SEO çalışması yapıp yapmamanız gerektiğine karar verebilirsiniz. Arama motoru sonuç sayfasında en üst sıralarda yer almak, her işletme için istenen bir durumdur ancak yatırımın karşılığının alınmaması halinde, bütün bu çabalar zaman kaybından başka bir şey olmayacaktır. Çalışmalar, yeterli miktarda yatırım getirisi sağlamıyorsa maksimum bütçe üzerinden ciddi kayıplar yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, SEO size yeteri miktarda trafik ve dönüşüm getirmeyecekse daha farklı pazarlama kanallarına yönelmeyi düşünebilirsiniz.

Çok Uygun Tekliflere Dikkat

Bütçenizin çok altında bir ücret karşılığında rekabet dolu bir alanda ilk sıralara çıkacağınızı vadeden bir teklif aldıysanız iki kere düşünmenizde yarar var.

Kötü uygulanan SEO çalışmaları, pazarlama bütçenizde ve zamanınızda sürekli olarak kayıplar yaşamanıza neden olacaktır. Ucuz çalışmaların olumsuz etkileri bunlarla sınırlı değildir. Yapılan çalışmaları geri almakla uğraşmanın yanı sıra arama motorlarının uyguladığı yaptırımlardan kurtulmak için de fazlasıyla mesai harcamanız gerekebilir. Siteniz, beklentinizin aksine arama sonuç sayfasında çok gerilere giderek neredeyse görünmez hale gelebilir ve bu olumsuz durumların düzeltilmesi, sanıldığından çok daha zor olabilir.

Birden Fazla Ajans ile İletişime Geçmek ve Doğru Seçim

SEO alanında ajans seçimi tamamen size aittir. Teklif aldığınız bir ajans, beklentinizi karşılamıyorsa veya bütçenizin üzerindeyse dilerseniz o ajans ile çalışmayıp farklı ajanslara yönelebilirsiniz. Dolayısıyla, olabildiğince fazla ajanstan teklif almak, en etkili sonuçlara ulaşabilmeniz açısından yararınıza olacaktır. Unutmamanız gereken husus, SEO çalışmaları asla ucuz değildir. Bunun için şirketler çok ciddi bütçeler ayırarak bu alanda aktif olmaya çalışmaktadırlar. Bazı işletmeler rekabet dolu ortamda varlıklarını sürdürebilmek için milyarlarca yatırım yaparken bazıları kendi pazarlama bütçelerinin el verdiği kadar yatırım ile ayakta kalmaya çalışmaktadır.

Piyasaya giriş yapmak için uygun bir teklif alamayabilirsiniz. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi SEO bu kadar basit değildir. Hedeflerinizi belirledikten sonra hangi ajans ile çalışmanız gerektiğine dair en doğru kararı vermeniz, büyük önem arz etmektedir. Doğru bir ajans seçimiyle, hedeflerinize ulaşmak çok da zor olmayacaktır.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: