SEO Nedir ?

SEO Nedir ? SEO‘nun farklı yönlerini ve nüanslarını anlamaya çalışmak, eski bir dili çözmeye çalışmak kadar zor. Sıralamanızı belirleyen yüzlerce farklı faktör var ve Google’ın algoritmaları neredeyse her gün değişiyor.

Bununla birlikte, pazarlama dünyasındaki her şey gibi, sonuçların yüzde 80’ine götüren faktörlerin yalnızca yüzde 20’sidir. Bu basit iki adımlı formüle hakim olursanız, SEO‘ya
hakim olabilir ve içeriğinizin başarısını ve görünürlüğünü aşırıya kaçmadan hızlandırabilirsiniz. Başarılı bir SEO çalışması için en önemli faktör nedir ?  “İçerik ve Backlink”

-İçerik Oluşturma-

İçerik, SEO kalitesini artırmak için üzerinde durulması gereken bir numaralı şeydir. Ancak, “iyi” içeriği “harika” içeriğe göre ayıran nedir ve bunlardan daha fazlasını nasıl yaratabilirsiniz? Bu üç şey üzerinde durarak; alaka düzeyi, kalite ve kullanıcı deneyimi.

Içerik düzeyinizin yüksek olmasını sağlamak için üzerinde durmanız gereken ilk şey alakalılıktır. Bu oldukça basittir. İçeriğin sorguyu sıralamak için belirli bir sorguyla alâkalı olması gerekir. Aksi takdirde, internetin derin okyanusunda kimsenin balık çıkarmayacağı harika içerikler bulacaksınız.

İçeriğinizin bir arama sorgusuyla alakalı olduğundan emin olduktan sonra, bir sonraki adım içeriğin yüksek kalitede olmasını sağlamaktır. Yüksek kaliteli içerik temel olarak kitlenizin ihtiyaçlarını karşılayan içerik olarak tanımlanır. Bu kadar basit.

İnsanlar içeriğinizle ilgili bir problemle karşılaşırsa ve bu sorunu çözerseniz, yüksek kaliteli içerik oluşturmuş olursunuz.

İçeriğinizin harika olduğunu düşündüğünüzden emin olmak için üzerinde durmanız gereken son şey genel bir kullanıcı deneyimidir. Bu, içeriğinizin iyi düzenlenmiş, okunması kolay ve açık biçimde biçimlendirilmesi gerektiği anlamına gelir. Fantezi olmayabilir, ancak SEO çabalarınızla tüm fark yaratabilir.

-Backlink-

İçerik yarattıktan sonra, SEO büyüklüğüne giden yolda atılacak bir sonraki adım, o içeriğin geri bağlantılarını almaktır. Bu, Google’ın site yetkisini ölçmesinin en büyük yollarından biridir. Bu aslında oldukça basit bir yöntemdir.

Geri bağlantılardan sağlam bir “hazine sandığı” kurmak için geçmeniz gereken süreç uzun ve zor olabilir ve hepsi içerik pazarlamacılığının ustası olmakla başlar.

Bunları oluşturmak için bilmeniz gereken bazı püf noktalar bulunmaktadır.

İlk adım, içeriğinizi sosyal medyaya zorlamaktır. Mümkün olduğunca fazla gözbebeği almasını sağlamak için içeriğinizi onlarca kez tüm platformlarınız üzerinde paylaşın.

Yetkin bir sosyal medya paylaşımı olduktan sonra, avantajınıza e-posta pazarlamacılığına başlamanın zamanı geldi. Bloğunuzdaki önemli makalelere bağlantılar gönderin Sitenize trafiğin oluşmasını sağlayın

Ardından, yukarıdaki adımları uyguladıktan ve içeriğinizin etrafında bir miktar çekiş inşa ettikten sonra, geri çevirme isteyen etkilenenleri doğrudan e-postayla göndermenin zamanı geldi. Makalenizi onlarla paylaşın, kitlenizin ve işlerinin kazanacağı yararları vurgulayın ve ardından web sitelerinde bir geri bildirim isteğinde bulunun.

-Sonuç-

SEO karmaşık gözükebilir, ancak bu iki basamağı tek başına idare edebiliyorsan, yarışmayı tozda bırakacaksın. SEO nüansları ve ayrıntılarına odaklanırken, gerçekten önemli olan konulara odaklanacaksınız.

SEO‘ya rekabetinizden daha az çaba sarfetmekle kalmayacaksınız, aynı zamanda daha fazla sonuç elde edeceksiniz. O zaman dışarı çıkın, harika içerik oluşturun, ihtiyacınız olan geri bağlantıları alın ve işinizin büyümesini patlatın.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: