SEO Stratejisi Oluşturma

SEO, işletmeler için çok önemli bir pazarlama aracıdır. Bunun nedeni bütçeniz doğrultusunda ölçeklenebilir olması ve ücretli pazarlama yöntemlerinde ki gibi tıklama başına ödeme yapmanız gerekmez. Ayrıca marka bilinirliğini arttırmak konusunda büyük bir önem arz etmektedir. SEO, işletmelerin eşit şartlarda daha büyük firmalarla rekabet edebilmesini sağlar.  Yararlı bir pazarlama aracı olmasına rağmen SEO, en az yatırım gören sektörlerden biridir. Bunun nedeni ise SEO çalışmalarının çok yönlü olması, yapılan işin bilinmemesi ve teknik detayların fazla olmasından kaynaklıdır. Bu işlemlerin bir süreç içinde gerçekleşiyor olması yatırımcıyı doğru bir araç olmadığına inandırmaktadır.

İşletmeler hızlı sonuçlar elde etmek istiyorlar fakat SEO çalışmalarında başarılı olmak için zamanla istikrarlı bir şekilde büyümek gerekiyor. Böyle bir durumda işletmeler SEO çalışmalarına yönelmiyorlar. SEO çalışmalarında hızlı sonuçlar almak için gerekli olan bir kaç adımı inceleyelim.

-Anahtar Kelime Önceliği-

Anahtar kelime seçimi yapılırken öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken noktalar vardır.

  • Ürün veya hizmetle alaka düzeyi
  • Arama hacimleri

Anahtar kelimelerinizi oluşturmanız SEO stratejinizi belirlemenizde en önemli yollardan biridir.

-Yol Haritası Oluşturma-

Basamaklı bir arama terimi yaklaşımı alan SEO için bir yol haritası oluşturun. Sonuçta yüksek hacimli, rekabet gücü yüksek büyük endüstri koşullarına erişmeden daha düşük hacimlere sahip daha kolay, daha uzun aramalar dizisine sıralamaya odaklanın.

-Hedef Belirleme-

İş dünyası için nihai başarı nedir ve SEO bunun nasıl bir parçası olabilir? Öncelikli arama terimleri için hedef sıralamalarına dayalı hedefler oluşturun. Hedefler, satışlar veya olası satışlar gibi sırada, trafik ve iş sonuçlarını içermelidir. Arama motorlarında daha yüksek sıralar daha fazla trafik çekmeli ve alakalı anahtar kelimeler üzerinde yoğunlaşılıyorsa, daha yüksek sonuçlara (satış veya uygulamalar gibi) sahip olmalısınız.

-Planınızı Uygulama-

Planlarınızı birbiriyle bağlantılı bir hale getirin ve sıralamaya koyun.. Sıralamak istediğiniz arama terimleri için beraber çalışmak için tüm çabalarınızı kullanın.

Teknik düzenlemeler: Siteniz taranamaz ise, tüm çabalarınız boşa gider. Site sürünebilirliğini sağlamak için temel teknik düzeltmeleri yerleştirin
Sayfa içi optimizasyon: Arama yaparken kullanıcıların ifade ettiği arama ihtiyaçlarını gidermek için sitenizde çalışın
Sayfa dışı optimizasyon: Halkla ilişkiler çaba harcamanızın, sizinle ilgili konuşan diğer sitelerin ve sosyal medya eforunuzun egemen olmak istediğiniz alanla aynı hizada olmasını sağlayın.

-Raporlama-

Sıralamaları, trafiği ve sonuçları izlemek için aylık bir raporunuz olmalıdır. Nerede olduğunuzu ve hangi firmalarla rekabet ettiğinizi inceleyin. Tabii ki doğru bir çalışma ile. Belirli SEO taktiklerinin etkisini anlamanıza yardımcı olan araçlar var ve bu araçları devam eden SEO önceliği için kullanın.

SEO sürekli olarak çaba gerektirir. Sonuçlar alanın rekabet gücüne göre değişiklik gösterse de, çoğu durumda 1 yıllık bir çalışma sonucu istediğinizi sonuçları elde edebilirsiniz.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: