SEO ve Arama Tarihi

SEO tarihinin izini sürmek, el sıkışmasının geçmişini izlemek gibidir. Hepimizin varolduğunu biliyoruz ve bunun işin önemli bir parçası olduğunu biliyoruz. Ancak, kaynaklarını düşünerek çok fazla zaman harcayamıyoruz. Çoğunlukla günlük kullanım şeklimizle ilgileniyoruz.

SEO oldukça genç ve sıkça değişiyor. Oldukça uygun bir şekilde, göreceli olarak kısa ömrü ile olgunlaştı ve çok hızlı bir şekilde evrimleşti. Bunu sadece Google’ın algoritmasının kaç kere değiştirğine bakarak anlayabiliriz.

Arama motorları ev isimleri haline geldi ve daha fazla aile Internet’e bağlı hale geldiğinde, bilgi bulmak daha kolay oldu.

Arama motoru sonuçları, kullanıcı sorgularından alınan kelimelerle eşleşse de, site sahiplerinin ezici bir miktarı, sıralamaları iyileştirmek için site sahiplerinin anahtar kelimeleri defalarca yinelenen anahtar kelimeleri kullandıkları Kriter yok), trafiklerini sayfalarına yönlendirir ve potansiyel reklamverenlere cazip numaralar üretir.

Ayrıca biraz da anlaşma yapıldı. Anahtar kelime doldurma işlemine ek olarak, yetkililerini iyileştirmek için insanlar SEL tarafından aşırı ve “spam gönderen geri bağlantılar” kullanıyorlardı. O sırada yalnızca sıralama kriterleri değil, aynı zamanda algoritmaları sabitleyen arama motorları zamanında, düzeltmelerin çözmediği yeni siyah şapka SEO uygulamaları vardı.

2003-2004

Web’e olan bu yaklaşım, sadece Google’ın algoritmasına “Florida” güncellemesi ile, gerçekten de sözcüklerden daha fazlası olmak üzere, Kasım 2003’te SEO ile şekillenmeye başladı. Yeterli site, Arama Motoru Gözlemciliği sıralamasını Florida’ya büyük bir “çığlık atma” çağrısı yaparak aramayı reddetti ancak birçok sitenin de bu değişimden faydalandığını belirtti. Anahtar kelime dolum gibi şeyler için ceza alan sitelerin ilk büyük örneğiydi ve Google’ın öncelikle kullanıcı için çözmeye odaklandığını gösteriyor – özellikle de kaliteli içerik.

2004 yılında, Google’ın sesli aramasının daha ilkel sürümlerinden biri, New York Times’ın yarısı bitmiş bir denemede varolduğu anlamına geldi. Teknoloji o sırada biraz da olsa bebekken – talimatların ilk bakışta nasıl göründüğünü kontrol et – aynı zamanda SEO‘nun mobilin gelecekteki önemine de bir işaretti.

2005

SEO dünyasındaki en büyük yıllardan biri 2005’ti. Ocak ayında Google, bloglarda, özellikle de bloglarda spam içerikli bağlantıların ve yorumların miktarını azaltmak için kısmen yaratılan Nofollow Özellik için Yahoo ve MSN ile birleşti. Ardından, Haziran ayında Google, sonuçların daha alakalı olmasını sağlamak için bir kullanıcının arama ve göz atma geçmişini kullanan kişiselleştirilmiş aramayı başlattı.

 Kasım ayında, Google Analytics başlatıldı. Trafik ve kampanya bilgilerini ölçmek için bugün hala kullanılmaktadır.

2009

2009’da arama motoru dünyası biraz da bir sarsıntı yaşadı. Bing, Google’dan belirgin şekilde daha iyi sonuçlar verecek arama motoru olarak agresif olarak pazarlamasıyla bu yılın başında gösterdi. SEL’in öngördüğü gibi, “Google katil” değildi ve içeriğin optimizasyonu konusundaki tavsiyesi Google’ın kinden çok daha farklıydı.

Aynı yıl Ağustos ayında Google, Maff’in “taramayı hızlandırmak, dizini genişletmek ve dizin oluşturma ve sıralamayı dizine eklemeyi” tasarladığı “yeni nesil altyapıyı” test etmesi için halkın yardımına başvurarak Kafein algoritması değişikliğinin bir önizlemesini sağladı. Bu algoritma neredeyse gerçek zamanlıydı.

Kafein neredeyse bir yıl kadar sonrasına kadar tam olarak tanıtılmadı fakat arama motorunun hızını da geliştirdi. Ancak 2009’un Aralık ayında, cıvıldama ve son dakika haberi gibi şeyler de dahil olmak üzere Google arama sonuçlarında somut bir gerçek zamanlı arama yapıldı. SEO‘nun artık sadece web yöneticileri için olmadığını doğrulayan bir hareketti.O andan itibaren gazeteciler, web reklam metin yazarları ve hatta sosyal topluluk yöneticileri arama motorları için içeriği optimize etmek (SEO) zorunda kalacaklardı.

2010’lar

Google’da bir arama sorgusu yazarken, önerilerinin ne olduğunu görmek çok eğlenceli. Eylül 2010’da yayınlanan Google Anında Arama Teknolojisi sayesinde. İlk önce Moz, SEO‘ların sıralamada gerçekten bir sonuç çıkmadığını fark edinceye kadar “yanmalarını” sağladığını söylüyor.

Ancak 2010’dan itibaren SEO’nun gelişimi ile birlikte Google Anında Arama, arama motorunun kullanıcı için çözebileceği misyonun bir başka safhasıydı – sıralamaları olumsuz çevrimiçi incelemelerle gerçekten iyileştirilen sayfalardaki tartışmalara rağmen bazı tartışmalara rağmen. Google’ın söylediği algoritma sonunda bu tür taktikler kullanarak sitelere ceza vermeye ayarlandı.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: