Seo

En Güncel SEO Haberlerini takip edebileceğiniz, SEO.com.tr sizlere faydalı birlikleri sunmak için daima çalışmaktadır. Siteniz hakkında dilediğiniz soruları sorabilir ve sorunlarınıza çözüm bulabilirsiniz.
Bu sayfaya “SEO Nedir ? ” kelimesini aratarak gelmiş olmalısınız. O halde SEO’yu bizimle keşfedin…

21 Ocak 2018

Rich Result Test Zengin sonuçlar testi nedir? Nasıl kullanılır?

19 Aralık 2017 itibarıyla zengin sonuçlar; zengin snippetler ve zengin kartlar ifadeleri dahil olmak üzere Google ‘ın özel arama sonucu özelliklerinin ve geliştirmelerinin yeni ismi haline geldi. Çeşitli Google dokümanlarında bu kavramla çok sık karşılaşmanız muhtemel. Henüz beta sürümünde olan “Rich Result Test” yani zengin sonuçlar testi ile veri analizleri daha kolay yapılabilecek. Zengin sonuçlar testi nedir? Nasıl kullanılır? sorularını cevaplamadan önce 2018 yılında zengin sonuçlar kavramı hakkında bilinmesi gerekenlere değinecek olursak; Zengin sonuçlar elde etmek için, “yapılandırılmış veriler”. Yapılandırılmış veriler, internet sayfanıza kodlanarak sayfa içeriği hakkında bilgi sağlayan ve sayfa içeriklerini arama motorlarına basit ve hızlıca bildirmeye dayalı verilerdir. […]
20 Ocak 2018

Mobil öncelikli indekslemenin SEO ‘ya etkileri nelerdir?

İnternet kullanımının her geçen gün artması ve yaygınlaşması, insan yaşamının büyük bir parçası haline geldiğinin göstergesidir. Gelişen teknolojiyle birlikte mobil cihaz kullanımı da masaüstü kullanımının önüne geçmiştir. Google, mobil internet ve cihaz kullanımının bu denli artmasıyla kolları sıvayarak çalışmalara başladı. Öncelikle mobil SEO için uyumluluk, ardından mobil hızlandırılmış sayfalar ve son olarak da Mobil Öncelikli İndeksleme kavramını bizlere duyurdu. Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir? Google, mobil öncelikli indeksleme hakkında yayınladığı duyurusundan önce, mobilde dâhil olmak üzere tüm arama sonuçlarında masaüstü indeksini kullanmaktaydı. Ancak bundan böyle, mobil siteleri dikkate alarak mobil öncelikli indeksleme kapsamında hem masaüstü hem de mobil sıralama sonuçlarını ayrı […]
19 Ocak 2018

Temanın SEO ve Sıralamaya Etkisi ve Doğru Tema Seçimi

Temanın SEO ve Sıralamaya Etkisi Çoğu kullanıcı temanın, teknik yönleri yok sayarak sadece görsel özelliklerine önem verir. Dahası, günümüzde kullanıcıları yanıltarak SEO ile ilgili her problemi çözebileceklerini düşündürmek amacıyla hemen hemen her şablonun açıklamasında “SEO uyumlu” ifadesi ile karşılaşmaktayız. Zamanla amatör webmasterlar SEO hakkında bilgi edinmeye başladıkça akıllara bir soru takılmaya başladı: “Temamı değiştirmeli miyim? Web sitenin teması SEO ’yu etkiler mi?”. Bunun kısaca cevabı evet, temanız SEO ’yu etkiler. Temanızın SEO ‘ya Etkileri Nelerdir? SEO uzun zaman önce, sadece birkaç anahtar kelime koymaktan ibaretti diyebiliriz. Eğer daha fazlasını istiyorsak, birkaç bağlantı eklenir ve kolayca sıralamaya girilirdi. Günümüzde ise çok […]
18 Ocak 2018

Yeni Google Search Console özellikleri – Neler Değişti ?

Google, önümüzdeki haftalarda kullanıcılara yeni Search Console özelliklerini sunacak. Google; kapsamlı beta kullanıcı testinden sonra, daha fazla özellik ve tasarım geliştirmeleriyle birlikte yeni Search Console ‘u önümüzdeki birkaç hafta içerisinde kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor. Yenilenen arayüzün, aşamalı olarak paylaşılmaya başlanılacağı ve aramalardaki görünürlüğün basitleştirilmiş yöntemlerle birlikte arama motoru optimizasyonu için daha fazla kolaylık sunacağı belirtildi. Detaylı AMP sayfası, performans raporu, dizin kapsamı durumu raporu gibi işlevselliği arttıracak özelliklerin yanı sıra iş ilanı durumu raporları da kullanıcılara daha fazla bilgi sunacak. Yeni Search Console özelliklerini daha detaylı ele alacak olursak; Arama Verileri Google, yeni Search Console sürümüyle birlikte arama sonuçları analizini 90 […]
16 Ocak 2018

2018’de SEO da Başarı Elde Etmek

SEO, bilindiği üzere sürekli olarak bir gelişme içerisindedir. Ancak gelişme, ancak ve ancak ölçümleme yapılabiliyorsa mümkündür. SEO ‘da başarı nasıl ölçülür? SEO çalışmalarında çok sayıda bileşen ve değişken bulunmaktadır, dolayısıyla başarıyı ölçmek için birkaç farklı yol izlemek gerekir. SEO ‘da başarıyı ölçmek zorlu ve karmaşık görünse de sonunda elde ettiğimiz veriler nasıl bir strateji geliştireceğimizi belirlemek açısından oldukça önem arz etmektedir. SEO için önemli ölçüm faktörlerini şöyle sıralayabiliriz; Organik arama trafiği; arama motorlarından yapılan, reklamların haricindeki web sitesi ziyaretlerini kapsar. Satın alınan ve arama sonuçlarına yerleştirilen reklam sonuçlarının dışındaki arama terimleriyle ve tamamen kullanıcıların yaptığı aramalarla alakalı olmak üzere SEO […]
15 Ocak 2018

Etkili Backlink Kazanma Yolları Nelerdir ?

Backlink, web sitelerinin ve blogların olmazsa olmaz ihtiyaçları arasındadır. Başka bir siteden sizin sitenize yapılan direkt bağlantılar olarak adlandırabileceğimiz backlinkler, Google sıralama faktörleri arasında oldukça büyük önem teşkil etmekte. Dolayısıyla backlink kazanmak ancak iyi bir stratejiyle mümkündür, tabii ki bu aşamada belirli bir ücret karşılığında satın alınan backlinkleri göz ardı etmek durumundayız. Google bu konuda kullanıcıların backlink satışı yapan sitelerden uzak durmalarını ve bu yolla elde edilen backlinklerin tespiti için çalışmalarını sürdüreceğini dile getiriyor. Yardımcı araçlar size fayda sağlayabileceği gibi körü körüne bağlı kalmanın da faydadan daha çok zarar getireceğini belirtelim. Backlink almak için ilk adım, yüksek popülariteye sahip bir […]
9 Ocak 2018

Google ‘ın 2017 Aralık ayı algoritma güncellemesi

Google, kullanıcılarına en iyi arama sonuçlarını verebilmek için algoritmasını sürekli olarak güncellemektedir. Bunlardan sonuncusu, yani arama sıralamalarıyla alakalı 2017 Aralık ayı algoritma güncellemesi de Google tarafından onaylandı. Güncelleme henüz tamamlanmamış olup hali hazırda devam etmektedir. Güncellemeden en çok mobil arama sonuçlarının ve özellikle şema verisi taşımayan sitelerin etkilendiği söyleniyor. Google sözcüsünün “Yakın zamanda arama sonuçlarındaki kaliteyi arttırmak amacıyla bir takım güncellemeler yaptık, bu güncelleme rutin olarak yaptığımız çalışmalara dâhildir.” şeklindeki açıklaması, güncellemeyi doğrular nitelikte. Uzmanlara göre; Google, normalde yılbaşı öncesinde arama sonuçlarını büyük ölçüde etkileyecek güncellemeler yapmıyor dolayısıyla Aralık ayı, arama sonuçlarında olası dalgalanmaların en az yaşanacağı aylardan biridir açıklaması […]
3 Ocak 2018

Kaliteli Dış Bağlantı(Backlink) Oluşturma

Arama motoru optimizasyonu (SEO) gündelik gözlemciyi korkutuyor. Sıralama algoritmasına katkıda bulunan yüzlerce bireysel değişken hakkında bilgi isteyen bir alan değil aynı zamanda dikkat çekici bir risk taşır: Bu stratejiyi yanlış bir şekilde uygulamak, size yarayacak daha çok şey yapmanıza neden olabilir. Bu potansiyel gerilemeye karşı savunmasız en önemli taktiklerden biri, çok fazla “kötü” bağlantı oluşturmanın veya manipülasyon uygulamalarına girmenin Google tarafından size ceza verilmesini sağlar.Bağlantı kurmanın(backlink) bir Google cezasına neden olabilmesi, çok fazla insanı bir bağlantı kurma kampanyasına girmekten alıkoyan bir damgalamaya neden oldu. Bununla birlikte, bağlantılar, arama sıralamaları ile en yüksek korelasyon faktörü olduğundan, daha yüksek sıralamalar elde etmek […]
2 Ocak 2018

White Hat Seo

White Hat Seo adından da belli olduğu üzere doğal bir şekilde sıralamada yükselmeniz için uygulanan tekniklerdir. Google’ın kullandığı son algoritmasından sonra doğal yollarla yükselmeye çalısan Seo ajansları için daha rahat bir ortam vardır. White Hat Seo ile alakalı bir kaç tekniği sizinle paylaşalım.        Kullanıcı Deneyimi(UX)      Google, web yöneticilerinin birincil odak noktası için iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya teşvik etmektedir. Google Algoritmaları daha akıllı hale geldiğinde, bunu yapan web siteleri, en çok fayda sağlayacak şekilde konumlandırılıyor. Kullanıcı deneyimi(UX) tasarımının asıl amacı sadece temiz kod yazmak değil, etkileşimde sağlanan yarar, kullanım kolaylığı, müşteri memnuniyeti ve sadakati geliştirmektir. […]
1 Ocak 2018

Kaliteli Bir SEO için 2018 Yılında Nelere Dikkat Edilmeli

2019’ye başlarken, arama ve içerik pazarlama disiplinlerinin kaynaşması giderek daha belirgin hale geldi. Buna ek olarak, her iki gruptaki pazarlamacılardan yüzde 70’ten fazlası, yeni yılda 2016’da yaptıklarından daha fazla içerik üretmeyi planlıyor. Ancak içerik, bulunursa ve optimize edildiyse ve etkili bir arama pazarlaması ile dönüşüm sağlanırsa, başarıya ulaşabilirsiniz. Aramalara Odaklanın Yapılan araştırmalar, web sitelerine yapılan trafiğin yüzde 51’inin organik aramalardan geldiğini tespit etti. Buna ek olarak, yüzde 10 da ödeniyor. Bu, sitenizdeki trafiğin yüzde 60’tan fazlasının tek başına arama motoru sonuç sayfalarından (SERP’ler) geldiği anlamına gelir. Organik arama, web sitesinize olan en önemli etken olmasına rağmen, reklamların rolü göz ardı edilemez. […]
Hemen Arayın