SEO’nun Geleceği

SEO, sürekli değişen ve bu değişikliklere bağlı olarak gelişen bir sistemdir. Arama motoru optimizasyonu artık ciddi bir dijital pazarlama stratejisi olarak görülüyor. Yapılan araştırmalar sonucunda geçen yıl içerisinde SEO çalışmalarına toplamda 65 milyar dolar gibi bir yatırım yapıldığı sonucunu gördük.

Bu gelişmelerin devam edeceğini düşünürsek Google tarafından oluşturulan yeni algoritmaların hangi yöne doğru olacağını inceleyebilir SEO çalışmalarımızı buna göre düzenleyebiliriz.

– UX ( Kullanıcı Deneyimi) Önemi

Daha öncelerde SEO sadece web site optimizasyonu olarak görülse de Google tarafından geliştirilen algoritmalar sonucu, insanların web ile nasıl etkileşime girdiğini de inceliyor.  Google, kullanıcı deneyimine büyük önem vermektedir. Doğal olarak SEO çalışması yapan herkesin UX odaklı çalışması gerekmektedir. Arama sonuçları ne kadar özelleştirilirse, kullanıcı deneyimi arama sonuçlarında daha büyük rol oynayacaktır. Oluşturduğunuz içeriğiniz kullanıcıları etkilemiyorsa içerik ne kadar önemli olursa olsun Google tarafından değersiz olarak algılanacaktır

Site haritanızı oluştururken, kullanıcılarınızın nelere dikkat ettiğine önem vermeniz gerekmektedir. Bunun için zaman harcayıp detaylı analizler yapmalısınız. Kullanıcılara sadece yardımcı olacak şekilde değil, onları sitenizde tutacak içeriği de oluşturmanız gerekmektedir. Bunların analizini yaparken analiz araçları kullanabilirsiniz. Hangi içeriğinizin hangi sebepten dolayı kullanıcıyı çektiğini araştırın ve web sitenizi buna göre şekillendirin. Kullanıcılarınızın markanızla direkt olarak etkileşime girmesi Google tarafından da ödüllendirilmek ve daha yüksek sıralama anlamına gelmektedir.

– AMP (Hızlı Mobil Sayfalar) Önemi –

Google daha önceleri tek bir dizin üzerinden sıralama tekniklerini oluşturuyordu. Vazgeçilmez hale gelen mobil cihazların kullanımı sonunda Google mobil ve masasüstü için ayrı ayrı endeks oluşturuyor. Yapılan araştırmalar mobil aramaların toplam aramaların %58’ini oluşturduğu yönünde. Bununla beraber AMP’lerin, Google sıralamalarında ve doğal olarak SEO çalışmalarında ki değeri de artmış oluyor.

Kullanıcı deneyimi ve AMP’yi bir arada düşündüğümüzde ise kullanıcılar sadece mobil uyumlu web sitesi değil buna ek olarak hızlı yüklenmesini de istiyorlar. Google’ın kendi araştırması sonucu kullanıcıların %53’ünün 3 saniye veya daha kısa sürede yüklenmeyen bir siteyi kapatacağını gösterdi. Google’ın AMP’ye değer vermesinin en büyük sebeplerinden biri de yapılan bu araştırmanın sonucu. Bu araştırmalar, SEO çalışması yapanlar içinde ipucu içeriyor. AMP web siteleri bir süre sonra Google tarafından daha değerli olarak değerlendirilecek ve arama sonuçlarında daha yüksek sıralama ile ödüllendirilecekler.

Bu süreçten anladığımız kadarıyla, AMP sıralama kriteri olarak görülmüyor fakat arama sonuçları ve web sitesi performası konusunda etkisi var. AMP içeriği genel olarak organik listelerin üzerinde mobil arama sonuçlarında görülmektedir. Ayrıca sitenizin hızlı yüklenmesi de kullanıcılar tarafından sitenizin daha çok ziyaret edilmesi demektedir.

-Yapay Zeka Aramaları-

Google RankBrain’i geçen yıl açıkladığında arama sonuçlarının nasıl etkileneceği hakkında kimse yorum yapamıyordu.. RankBrain hakkında henüz çok şey bilmiyoruz, bunun dışında Google’ın ilk üç arama sıralaması faktörü arasında yer alındığı biliniyıor. AI (Yapay zeka) aramaları önümüzdeki yıllarda daha popüler olacağa benziyor.. Zamanla, makineler kalıpları öğrenip içeriği anladığında, sonuçlar daha da doğrulaşacaktır. AI’nin oluşturacağı en önemli sonuçlardan biri de Black Hat SEO ‘ yu bitirecek olmasıdır.

 

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: