Site Dışı (Off-Page) SEO

Site dışı optimizasyon(SEO), sahip olduğunuz, kontrol ettiğiniz sitenizle alakalı veya mevcut sitenizde bulunan ama yayınlamadığınız içeriklere yapılan tüm çalışmalar Site Dışı Optimizasyon olarak adlandırılır.

Site dışı içerik bir takım farklı formlarla oluşturulabilir. Farklı bir blog’da ya da sosyal medya hesaplarında bulunabilir. Haber bülteni, basın bülteni, broşürler gibi kendinizin oluşturduğu içerikler olabilir veya üçüncü şahıslar tarafından oluşturulup sizin sitenizle alakalandırılarak oluşturulmuş olabilir.

-Site Dışı İçerik Önemi-

Site dışı içeriğin önemli olmasının en önemli sebebi, yeni izleyicilerle marka bilinirliği oluşturmaktır. Doğru bir dağıtım stratejisi ile yeni izleyiciler daha önceden oluşturduğumuz hedef pazarla uyumlu bir şekilde gelişitrilebilir.

Site dışı içeriği önemsemenizin birinci nedeni, Google’ın belirttikleri, arama sonuçlarını aynı alan adındaki içeriği Sayfa Birine dahil etmemesi için çeşitlendirmektir. Bu düşünceyle, markalar yalnızca diğer yetkili alanlardaki optimize edilmiş içeriğin sahibi veya kazançından yararlanabilir; bu nedenle, en iyi arama sonuçlarında keşfedilme şansını artırabilir.

Birkaç dijital pazarlama çalışması müşteri yolculuğunun yeni gerçeğini gösteriyor ve bunların yüzde 60 ila 90’ı markanızın web sitesinin dışında gerçekleşiyor. Tüketiciler satın alma kararlarını bildirmek için gözden geçirme sitelerine, sosyal ağlara ve etkileyenlere güveniyorlar. Bu nedenle, markanızın organik arama veya başka yollarla bu yerlerde görülebilmesini sağlamanız gerekir.

Ayrıca, site dışı içerik, içerik sıklığını ve erişmeyi artırarak yerinde içerik yetkisini artırabilir. Son olarak, site dışı içerik mükemmel bir yönlendirme trafiği kaynağı ve yetkili geri bağlantı olabilir.

-Site Dışı İçerik Optimizasyon-

Web sitenizin dışında yaşayan içeriği optimize etmek her zaman kolay değildir. Mutlaka tam kontrole sahip olmamanız veya sosyal medyadaki karakter sayımı gibi sınırlı bir fırsatınız olabilir. Ancak, mümkün olduğu yerlerde, potansiyel olarak bu içerikle etkileşim kuracak olan ve bunlara en çok hitap edecek olan anahtar kelimeleri düşünmeyi unutmayın. Kişisel tabanlı bir strateji kullanırsanız, içeriği her bir belirli kanalda okuyacağına inandığınız kişilere göre optimize edin ve içeriğe odaklanın.

Dijital pazarlama stratejiniz için mevcut anahtar kelime araştırmalarınızın çoğunu kullanabilir ve site dışı içeriğe uygun olarak uygulayabilirsiniz. Ayrıca, her bir kanal için özel olarak, popüler yayın etiketlerini Twitter yayınlarınıza dahil etmek için belirlemek gibi ek anahtar kelime araştırma yapmak isteyebilirsiniz.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: