Sosyal Medya ile SEO

Yeni Başlayanlar için SEO
10 Haziran 2017
Uygulama Market Optimizasyonu (App-Store Optimization)
22 Haziran 2017

Sosyal medyanın üzerine olan etkileri, bu iş ile ilgilenen herkes için en çok konuşulan konulardan biri ve konuşulmaya devam edilecek gibi görünüyor. Özellikle sorulan sorulardan biri de sosyal medya çalışmalarına gerçekten yardımcı oluyor mu ? Bunun kısa ve net cevabı evet tabi ki yardımcı oluyordur.

Bir çok çalışan ise sosyal medyanın SEO çalışmalarına yardımcı olmadığını düşünüyor. Tabi ki sosyal medya sıralamayı doğrudan etkilemiyor fakat biraz daha detaylı incelediğimizde sıralama faktörlerini etkileyen etkenlere yardımcı olduğunu görebilirsiniz. Şu an için Google algoritmasının tam olarak ne olduğunu bilemiyoruz. Bu algoritmanın Google çalışanları dışında da bilinme ihtimali çok düşük. Dolayısıyla bizim ulaşabileceğimiz bilgiler Google çalışanlarının yaptıkları açıklamalar kadar oluyor. Google’ın açıklamaları ise sosyal medya’nın doğrudan bir sıralama faktörü olmadığı ama yapılan paylaşımların sıralama sinyali olarak kullanıldğını doğruluyor.

Sosyal medya’nın SEO‘ya etkisi tam olarak nasıldır ? Sosyal medya doğrudan bir Google’ın sıralama faktörü olmasa da, sosyal medyanın SEO çalışmalarınıza aslında yardımcı olduğu farklı yollar vardır.

– Bağlantı Potansiyeli –

Sosyal medyadaki paylaşımlarınız ne kadar çok olursa, insanların içeriğinizi görmesi ve bağlantı kazanmanız için daha fazla şansınız var demektir. Sosyal medya paylaşımlarınızın içerikleri ne kadar kaliteli olursa SEO çalışmalarınız için o kadar yararlı olur. Aratılan makalenin sizin sosyal medya hesabında bulunması, sizin içeriğinizin yüksek kalitede olduğu anlamına gelir ve diğer web sitelerden bağlantı almanızı da sağlar.

Sosyal medyada yer alan kişi sayısı, dünya çapındaki erişimi ve paylaşım kolaylığı ile sosyal medya, web varlığınızı oluşturmak ve hızla bir kitle oluşturmak için harika bir yoldur. Web’deki milyonlarca siteyle (ve dakikada bir oluşturulmuş 571 yeni web sitesi arasında) bulunmak isterseniz, sosyal medyada var olmanız gerekmektedir.

Ayrıca, tıklama oranlarının arama motoru sıralamalarını etkileyebileceğini de biliyoruz. Sosyal medya pazarlaması, insanların marka içeriğini Google’ın arama sonuçlarında tıklama ihtimalini artıran bir marka bilinirliği ve bir kitle oluşturmaya yardımcı olur. Oluşturduğunuz kitle ile marka bilinirliği ve markanıza olan güveni arttırabilirsiniz.

Markanız ne kadar büyük olursa ve size daha fazla tüketici güveniyorsa, Google’da daha büyük bir tıklama payı elde etme olasılığınız o kadar yüksek olur. Sosyal medya, markanızı oluşturmanıza ve sizi bulamayacak kişilerin önünde bulmanıza yardımcı olmak için harika ve etkili bir yol olabilir. Genişletilmiş kitlenizden Google’daki tıklamalardan daha fazla pay almaya başladıktan sonra, sıralamanız yükselmeye başlayacaktır. Sosyal medya aracılığıyla oluşan site trafiği, doğrudan SEO çalışmalarında etkilidir.

Google, sıralama algoritmasına daha fazla sosyal medya sinyali ekleyecek mi? Belki, belki değil. Geleceğin ne tuttuğuna bakılmaksızın, sosyal medyanın aslında SEO çabalarınıza yardımcı olabileceği açıktır. Sosyal medya birçok uzun vadeli fayda sunmaktadır. Sosyal medya doğrudan bir Google sıralama faktörü olmasa bile içeriği tanıtmanın ve çevrimiçi olarak bulunmanın en iyi yollarından biridir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Arayın