Stratejik Çalışma ile Başarılı SEO İşlemi

Şirket merdiveninin üst basamağında bulunan pek çok kişi için Seo, şirketin pazarlama çabalarının merkezinde olmaktan ziyade farklılaşmak için kullanılan bir yöntem olarak görülüyor. Bu görüşün doğru olmadığı başarılı bir seo çalışması ile şirketin satış oranlarının arttırıldığı bir çok kez kanıtlanmıştır.

Yaklaşık on yıl önce, SEO genellikle taktik odaklı olarak kullanılıyordu. Sonuçta, bağlantılar, açıklamalar, sıralamalar, trafik ve diğer hedefleri elde etmek için kullanılan özel taktikler kendi başına inanılmaz ilginç konular.

Ancak SEO, taktik, saldırı ve araçlardan çok daha fazlasıdır. Günümüzde, birçok organizasyonda SEO’nun stratejik iş sürücüsü rolü daha da derinleşiyor.

SEO’nun stratejik etkisinin beş yolu ayrıntısına getirelim.

Dijital medya maliyetlerini düşürme

Birçok anahtar kelimede , tıklama başına maliyet 5 liranın çok ötesine geçer. (Hukuki alanda, ücretli tıklamalar 30-40 lirayı aşabilir.) Olumlu organik konumlar, bu maliyetleri maddi olarak düşürür ve aksi takdirde satışı kolaylaştırılamayacak segmentlere karşı dijital reklam dolaşımını serbest bırakır. SEO’nun önemli, maddi ve stratejik bir etkisi burada ortaya çıkar.

Pazar payı savunması

Arama motoru sonuç sayfasındaki organik listeler sadece trafik ve gelirinizi arttırmakla kalmaz; Rekabette gelir sağlarlar. Müşteri yaşam boyu değerin yüksek olduğu B2B’de, arama için optimize edilmiş yüksek kaliteli içeriğe yatırım yapmak stratejik bir hedeftir. Arama fırsatını (ücretli veya organik) kaçırırsanız, şans bu yarışmaya gidecek demektir. SEO, diğer bir deyişle, saldırgan ve savunma değeri olan – pazar payı için savaşta stratejik bir varlıktır.

Markalaşma Etkisi

SEO ve halkla ilişkiler aynı şey değildir, ancak müşterilerin genel görünürlüğünü ve olumlu halkın izlenimini arttırmak için birbirine yakın bir hedefi paylaşmaktadırlar (bu nedenle, pek çok SEO ajansı, hizmet sunumlarına “PR” eklemiştir. Bununla birlikte, PR ajansları’da aynı şekilde hizmetlerine “SEO” eklemiştir). Bilinci arttırmak, üst düzey bir stratejik pazarlama hedefidir. Bugün, çevrimiçi itibar yönetimi (ORM) daima somut bir SEO bileşeni içeriyor. SEO, etki bulmacasının tek parçası değil (ücretli medya, itibar yönetimi krizleri için çok önemlidir), ancak herhangi bir etki yaratma kampanyasının önemli bir bileşenini temsil etmektedir.

Daha verimli ( Daha az arama hacmi olan ) medya kampanyaları

Araştırmacılar genellikle bazı pazarlama temas noktalarına maruz kalma nedeniyle sorgu oturumlarına başlamaya zorlanır (örneğin, bir haber hikâyesinde, bir TV dramasında, bir arkadaşın veya başka bir çevrimdışı etkinliğin sözleriyle belirtilir). Dolayısıyla, arama trafiği diğer medyanın etkililiğinin bir barometresi olarak kullanılabilir. Arama davranışı, hedef kitlenizin benzersiz, beklenmeyen ve stratejik pazarlama bilgileri sağlayan kalıpları da ortaya çıkarabilir.

Yeni ürün / hizmet geliştirme

Arama (hem ücretli, hem de organik), gerçek zamanlı, kitlesel olarak ölçeklendirilmiş bir odak grubudur. Burada, yeterli veriyle müşterilerin aradıklarıyla ilgili doğru tahmin analizi yapabilir ve bazı durumlarda arama yapılan ara ürünleri keşfedebilirsiniz. Bazı durumlarda, eski stil nitel tüketici araştırma çalışmalarına kıyasla organizasyon için daha değerli olma potansiyeline sahip olan bu tür “sanal odak grup” olan potansiyel müşterilere ulaşmak şirketinizin geliri için daha önemli olabilir.

     Pazarlamacılar, ajanslarının ve SEO danışmanlarının, hizmetlerinin bir parçası olarak eğitimin ve SEO’nun en iyi uygulama entegrasyonunun organizasyonun iş akışlarına dahil edilmesini talep etmelidir. Daha iyi ajanslar bunu zaten tavsiye ediyor ve sorulursa diğerleri bunu yapacak, ancak bazen daha fazla SEO’nun kendi bünyesinde yapılması anlamına geliyor.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: