Web Sitesi Optimizasyonu

SEO çalışmalarının amacı, arama motoru botlarının sitenizi ve sayfalarınızı bulmak ayrıca arama motoru sonuçlarında yükselmenizi sağlamaktır. Google sıralamasında yükselmek için en önemli konu sayfanızın alaka düzeyidir. SEO çalışmaların sonuç alabilmek için detaylı optimizasyon, analiz ve izleme süreçlerini tekrarlamanız gerekmektedir. Arama motoru optimizasyonu yani SEO çalışmaları için geniş kapsamlı stratejiler oluşturmak gerekmektedir. Bu yazımızda bu stratejileri inceliyoruz.

-Hedef Kitle Analizi-

Web sitenizin arama motorları için ne kadar iyi konumlandırıldığını belirlemek için meta setler, anahtar kelimeler, içerik ve kod analizi. SEO çalışmalarında dikkat etmeniz gereken önemli unsurlardandır.

Rekabet ettiğiniz web siteleri ve firmaların iyi araştırılması gerekiyor. Oluşturacağınız stratejiyi belirlerken rakiplerinizin neler yaptığınız kontrol etmeniz kendi içeriğinizi ve anahtar kelime tercihlerinizi ona göre oluşturmanız gerekmektedir. Rekabet düzeyinizin yüksek olması sizi arama motoru sonuçlarında üst sıralarda olmanızı sağlayacaktır.

Anahtar kelimenizi oluştururken dikkat etmeniz gereken nokta, müşteri tabanınızın ve bulunduğunuz pazarın, arama hedeflerinin neler olduğunu bilmenizdir. Yani müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizin size ulaşması için hangi kelimeleri kullandığını çözmeniz gerekmektedir.

-Anahtar Kelime Araştırma-

Anahtar kelime analizi SEO stratejinizi oluşturmadan önce yapmanız gereken en önemli çalışmalardır. Hedeflediğiniz anahtar kelimenin sizi kesinlikle tanımladığından emin olmanız gerekmektedir. Anahtar kelimenizi oluştururken rekabet ettiğiniz firmaları ve kaynaklarınızı gözden geçirin. Anahtar kelimeniz için aranma hacmi ve kaç web sitesinin rekabet ettiğini yardımcı araçlar kullanarak öğrenebilirsiniz.

Anahtar kelimenizi oluşturduktan sonra SEO stratejinizi oluşturabilirsiniz. Fakat anahtar kelime analizini tamamladıktan sonra düzenli olarak sitenizin trafiğini kontrol etmelisiniz. Kullandığınız anahtar kelime gerçekten işe yarıyorsa trafiğinizde yükselme oluşur. Ayrıca Google Analytic ile sitenize gelen ziyaretçilerin, size nasıl ulaştığı bilgisini de görebilirsiniz. SEO çalışmalarının asıl hedefinin potansiyel müşterilerinizi sitenize çekmek olduğunu unutmayın. Web site trafiğinizi ve dönüşümünüzü hesaplayın, düzenli olarak kontrol ettikten sonra bu oranın arttığını görürseniz kullandığınız anahtar kelimenin işe yaradığını anlayabilirsiniz.

-İçerik Optimizasyonu-

İçeriğinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. İçerik oluştururken anahtar kelime tabanlı başlıklar bulun. Bu başlıklar sayfa temasının oluşturulmasına ve yönlendirilmesine yardımcı olur. Meta etikler, meta açıklamaları oluşturabilirsiniz. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri bu içeriklere doğal bir şekilde eklemeniz gerekmektedir. SEO çalışmalarının asıl amacının anahtar kelime odaklı yükselmek olduğunu daha önce de açıklamıştık. Oluşturduğunuz içeriğin anahtar kelimeniz ile alakalı ayrıca bu içeriğin düzgün bilgiler içerdiğinden emin olmanız gerekir. Anahtar kelimeleriniz içeriğinizin ne ile alakalı olduğunu arama motoru botlarına anlatan en kısa yoldur. Buradan oluşan sonuçlar ile içeriğiniz alaka düzeyine göre arama motoru sonuçlarında sıralamanız belirlenir. Tabi ki alaka düzeyi sıralamanızı etkileyen tek unsur değildir. Kullanıcılar, pazar, içerik, bağlantılar ve popülerlik sıralamadaki yerinizi belirleyen diğer etkili unsurlardandır. SEO çalışmaları arama motorlarının isteklerine göre her zaman şekilleniyor. Web sitenizin daha hızlı indekslenmesi için arama motorlarının güncellemelerini takip etmelisiniz ve bu güncellemeleri SEO çalışmalarınıza entegre etmeniz gerekmektedir.

-Analiz ve İzleme-

SEO çalışmalarınız devam ederken, anahtar kelimenizin etkinliği, uyguladığınız sistemlerin etkili olup olmadığını ve web site trafiğinizin durumunu kontrol edin. Değişikliklerin sonuçlarını test edin ve ilk sonuçlarınızla karşılaştırın. Elde ettiğiniz sonuçlar, ilk sonuçlarınızdan daha başarılıysa uyguladığınız tekniklere devam edebilirsiniz.

Tolga Yürükakan
Tolga Yürükakan
SEO ile harmanlanan hikaye, UX Kullanıcı Deneyimi ile birleşti. Dijital Performans serüvenleri devam ediyor...

Bir Cevap Yazın

Hemen Arayın
%d blogcu bunu beğendi: