Blog

4 Mart 2018

2018 SEO Analizi ve Raporlama yapabileceğiniz 10 Araç

Analiz ve raporlama araçları, SEO kampanyalarının önemli parçalarındandır. Müşterilerinize sunduğunuz hizmetin ne derece etkili olduğuna dair raporlama ve müşterilerinizle birlikte hareket ederken kampanyanızı iyileştirme çalışmalarınızı analiz araçları yardımıyla gerçekleştirebilirsiniz. Ancak, SEO raporlama alanı mayın tarlası olarak kabul edilebilir. Birbirinden farklı araçlar, verilerin anlaşılır olmaması ve dolayısıyla müşterileriniz açısından sunduğunuz verileri anlaşılamaması durumları, karşılaşabileceğiniz muhtemel sorunlar arasındadır. Bu noktada doğru araçlar vasıtası ile en uygun raporları hazırlamak büyük önem arz etmektedir. SEO analiz ve raporlama çalışmalarının ilk noktası, trafik verileri ve dönüşümleri bakımından yeterli olması nedeniyle Google Analytics olmalıdır. Ancak bu, son durağınızın da burası olacağı anlamına gelmemektedir. Analiz ve raporlama […]
2 Mart 2018

SEO Çalışmalarının Maaliyeti Nedir ? Ne kadar para harcamalısınız ?

SEO çalışmalarına ne kadar para harcamalısınız? Bu konu, deyimi yerindeyse mayınlı bir arazidir. Öncelikli olarak, SEO çalışmalarının ne kadar zaman alacağını belirlemeniz yararınıza olacaktır. SEO çalışmalarının fiyatına karar vermek, sektör standartlarına uygun bileşenlere sahip bir ürün satın alma işleminden çok daha farklıdır. Dolayısıyla bu noktada, kullanım kolaylığı ve işlevsellik ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle SEO hizmeti için sunulan fiyat aralığı düşük rakamlardan çok uç rakamlara kadar uzanabilmektedir. SEO kampanyası ile ilişkili olan fiyat, birkaç unsurun bir arada düşünülerek hesaplanabilmektedir. Daha önce hangi çalışmalar yapıldı? Kampanyanın desteklenmesi için hangi kaynaklar mevcut? Sektörde rekabet ne düzeyde? Kampanyanın hedefleri neler? Bunlar ilgili unsurlardan […]
28 Şubat 2018

Sosyal medyanın SEO’ya etkisi Nedir ? Nasıl Arttırılır ?

Sosyal medyanın SEO’ya etkisi her geçen gün artmaktadır. Hiç kimse, sosyal medya sitelerinin çok kısa sürelerde bu kadar fazla etkileşime sahip olabileceğini tahmin etmezdi. Kuruluşundan yaklaşık olarak 10 yıl kadar sonra bir sosyal medya gücü haline gelen Facebook, öte yandan sadece 7 yıl içerisinde sıfırdan 700 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan İnstagram. Bunların haricinde hepimizin bildiği birden fazla örnek de mevcut. Sosyal medya siteleri, ziyaretçi ve backlink artışının en uyumlu olduğu sitelerdir ve dolayısıyla bu mecralardan alınacak linkler de en doğal backlinkler olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya platformlarından etkili şekilde faydalanmak ve sosyal medyanın SEO ‘ya olan olumlu etkilerden payınıza düşeni […]
26 Şubat 2018

AMAZON SEO ile Amazon da Satış Yapmak

Amazon’daki sıralamaları ve ürün satışını arttırmak için neler yapılması gerekir? İstatistiki verilere göre çevrimiçi alışveriş yapanların %55’lik bir kısmı ürün aramalarını Amazon üzerinden gerçekleştirmektedir. Bu bağlamda, Amazon’un alışveriş için referans noktası haline geldiğini söylemek yanlış olmayacaktır. Dolayısıyla Amazon’da ürün satışını arttırmanın yolu sıralamanızın üstlerde olmasından geçmektedir. Bunun için bazı altın değerindeki SEO taktiklerine ihtiyacınız olacak. Amazon sonuç sayfaları hakkında bilgi sahibi olun. Amazon’da ürünlerin hangi kriterlere göre ve nasıl listelendiğine dair fikir sahibi olmak, ürün satışınızı arttırmak için oldukça faydalı olacaktır. Liste görünümü altında tüm bölümleri kapsayan 15 sonuç ve belirli kategoriler veya bölümler arandığında galeri görünümünde sayfa başına 24 […]
25 Ocak 2018

İzmir SEO Ajansı

İzmir SEO Ajansı ile sitenizi üst sıralara taşımanın tam zamanı! Hem ekibinizi geliştirelim hem de sizi. SEO bir süreçtir, biz bu süreçde her an yanınızdayız. Siz de izmirin en etklili SEO ajansı ile çalışmak istiyor ve zirveleri kontrol etmek istiyorsanız bizi tercih edin! Sayfa içerikleri1 İzmir SEO Ajansı1.1 İzmir’ de SEO Firması Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?1.1.0.1 Organik Arama1.1.0.2 Site İçi Seo ( On Page Seo )1.1.1 SEO Aşamaları1.1.1.1 Anahtar Kelime Araştırma ve Analiz1.1.1.2 Sayfa içi SEO1.1.1.3 Teknik Web Sitesi Değerlendirmesi veya Denetimi1.1.1.4 İçerik Geliştirme ve Pazarlama1.1.1.5 Social Medya Entegrasyonları1.1.1.6 Link İnşaası1.1.1.7 Yerel SEO Stratejileri1.1.1.8 E-ticaret SEO Stratejileri1.1.1.9 Google Algoritma Güncellemleri1.1.2 Yükselme […]
21 Ocak 2018

Rich Result Test Zengin sonuçlar testi nedir? Nasıl kullanılır?

19 Aralık 2017 itibarıyla zengin sonuçlar; zengin snippetler ve zengin kartlar ifadeleri dahil olmak üzere Google ‘ın özel arama sonucu özelliklerinin ve geliştirmelerinin yeni ismi haline geldi. Çeşitli Google dokümanlarında bu kavramla çok sık karşılaşmanız muhtemel. Henüz beta sürümünde olan “Rich Result Test” yani zengin sonuçlar testi ile veri analizleri daha kolay yapılabilecek. Zengin sonuçlar testi nedir? Nasıl kullanılır? sorularını cevaplamadan önce 2018 yılında zengin sonuçlar kavramı hakkında bilinmesi gerekenlere değinecek olursak; Zengin sonuçlar elde etmek için, “yapılandırılmış veriler”. Yapılandırılmış veriler, internet sayfanıza kodlanarak sayfa içeriği hakkında bilgi sağlayan ve sayfa içeriklerini arama motorlarına basit ve hızlıca bildirmeye dayalı verilerdir. […]
20 Ocak 2018

Mobil öncelikli indekslemenin SEO ‘ya etkileri nelerdir?

İnternet kullanımının her geçen gün artması ve yaygınlaşması, insan yaşamının büyük bir parçası haline geldiğinin göstergesidir. Gelişen teknolojiyle birlikte mobil cihaz kullanımı da masaüstü kullanımının önüne geçmiştir. Google, mobil internet ve cihaz kullanımının bu denli artmasıyla kolları sıvayarak çalışmalara başladı. Öncelikle mobil SEO için uyumluluk, ardından mobil hızlandırılmış sayfalar ve son olarak da Mobil Öncelikli İndeksleme kavramını bizlere duyurdu. Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir? Google, mobil öncelikli indeksleme hakkında yayınladığı duyurusundan önce, mobilde dâhil olmak üzere tüm arama sonuçlarında masaüstü indeksini kullanmaktaydı. Ancak bundan böyle, mobil siteleri dikkate alarak mobil öncelikli indeksleme kapsamında hem masaüstü hem de mobil sıralama sonuçlarını ayrı […]
19 Ocak 2018

Temanın SEO ve Sıralamaya Etkisi ve Doğru Tema Seçimi

Temanın SEO ve Sıralamaya Etkisi Çoğu kullanıcı temanın, teknik yönleri yok sayarak sadece görsel özelliklerine önem verir. Dahası, günümüzde kullanıcıları yanıltarak SEO ile ilgili her problemi çözebileceklerini düşündürmek amacıyla hemen hemen her şablonun açıklamasında “SEO uyumlu” ifadesi ile karşılaşmaktayız. Zamanla amatör webmasterlar SEO hakkında bilgi edinmeye başladıkça akıllara bir soru takılmaya başladı: “Temamı değiştirmeli miyim? Web sitenin teması SEO ’yu etkiler mi?”. Bunun kısaca cevabı evet, temanız SEO ’yu etkiler. Temanızın SEO ‘ya Etkileri Nelerdir? SEO uzun zaman önce, sadece birkaç anahtar kelime koymaktan ibaretti diyebiliriz. Eğer daha fazlasını istiyorsak, birkaç bağlantı eklenir ve kolayca sıralamaya girilirdi. Günümüzde ise çok […]
18 Ocak 2018

Yeni Google Search Console özellikleri – Neler Değişti ?

Google, önümüzdeki haftalarda kullanıcılara yeni Search Console özelliklerini sunacak. Google; kapsamlı beta kullanıcı testinden sonra, daha fazla özellik ve tasarım geliştirmeleriyle birlikte yeni Search Console ‘u önümüzdeki birkaç hafta içerisinde kullanıcılarına sunmaya hazırlanıyor. Yenilenen arayüzün, aşamalı olarak paylaşılmaya başlanılacağı ve aramalardaki görünürlüğün basitleştirilmiş yöntemlerle birlikte arama motoru optimizasyonu için daha fazla kolaylık sunacağı belirtildi. Detaylı AMP sayfası, performans raporu, dizin kapsamı durumu raporu gibi işlevselliği arttıracak özelliklerin yanı sıra iş ilanı durumu raporları da kullanıcılara daha fazla bilgi sunacak. Yeni Search Console özelliklerini daha detaylı ele alacak olursak; Arama Verileri Google, yeni Search Console sürümüyle birlikte arama sonuçları analizini 90 […]
16 Ocak 2018

2018’de SEO da Başarı Elde Etmek

SEO, bilindiği üzere sürekli olarak bir gelişme içerisindedir. Ancak gelişme, ancak ve ancak ölçümleme yapılabiliyorsa mümkündür. SEO ‘da başarı nasıl ölçülür? SEO çalışmalarında çok sayıda bileşen ve değişken bulunmaktadır, dolayısıyla başarıyı ölçmek için birkaç farklı yol izlemek gerekir. SEO ‘da başarıyı ölçmek zorlu ve karmaşık görünse de sonunda elde ettiğimiz veriler nasıl bir strateji geliştireceğimizi belirlemek açısından oldukça önem arz etmektedir. SEO için önemli ölçüm faktörlerini şöyle sıralayabiliriz; Organik arama trafiği; arama motorlarından yapılan, reklamların haricindeki web sitesi ziyaretlerini kapsar. Satın alınan ve arama sonuçlarına yerleştirilen reklam sonuçlarının dışındaki arama terimleriyle ve tamamen kullanıcıların yaptığı aramalarla alakalı olmak üzere SEO […]
Hemen Arayın